• Lady Tess

Illaluktande tvättmaskin.....

Vår tvättmaskin luktar illa!

Vi har grundligt gjort rent facket där man häller tvättmedel o sköljmedel i och kört den tom på både 60G & 95G men likt förb....at luktar det illa!

TIPS mottages tacksamt!!!

=) Terese

♥ William 04-10-18 ♥
  • Svar på tråden Illaluktande tvättmaskin.....
  • Cia o krabaten

Lämna luckan öppen mellan tvättarna så luktar dte bättre hos oss iaf.

• Vintersjäl
    Cia o krabaten skrev 2008-07-03 21:10:04 följande:
    Lämna luckan öppen mellan tvättarna så luktar dte bättre hos oss iaf.
    Det är likadant för oss. Stänger vi luckan så luktar det pyton ganska snabbt, men har man den öppen så vädrar man ut
  • Lady Tess

Ja men glömde att skriva att man kan känna samma svaga lukt av kläderna ibland!

♥ William 04-10-18 ♥
  • NoXigen

Finns ju en lite lucka oftast nere på masknen där man kan tömma ut "skräp vattnet" har du testat d?
    Lady Tess skrev 2008-07-03 21:08:57 följande:

Vår tvättmaskin luktar illa!Vi har grundligt gjort rent facket där man häller tvättmedel o sköljmedel i och kört den tom på både 60G & 95G men likt förb....at luktar det illa!TIPS mottages tacksamt!!!=) Terese
  • Lady Tess
    Agni skrev 2008-07-03 21:11:29 följande:
    Tömt filtret?
    *Host*

Filtret??

Generad    Näeee....

vart sitter det då???
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • 3småttingar

Hade också det problemet men kom på att det var för att vi hela tiden tog snabb programmet. Alltså maskinen fick aldrig köra ett helt program hehe, man vill ju tvätta så snabbt som möjligt

Men nu tar jag snabb programmet lite då o då men kör alltid igenom ett helt program.

Antagligen så blev den väl inte rengjord eller nått när den aldrig fick göra färdigt så att säga.

ღ Edwin 0611 ღ Lilla bebisen BF 0809 ღ sandrastar.blogg.se
  • Lady Tess
    NoXigen skrev 2008-07-03 21:11:51 följande:
    Finns ju en lite lucka oftast nere på masknen där man kan tömma ut "skräp vattnet" har du testat d?Lady Tess skrev 2008-07-03 21:08:57 följande:
    Generad Ha ha ha.... Nääe inte det heller!!!

TACK!!!!

Imorgon ska jag göra det!!!
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • NoXigen

Så lite så
    Lady Tess skrev 2008-07-03 21:13:26 följande:

Ha ha ha.... Nääe inte det heller!!!TACK!!!!Imorgon ska jag göra det!!!
  • RiaRa

Drabbad av samma, luktar sump i tvättrummet då maskinen gått. Kläderna med.

Fick tips om att köra maskinen på 90-95°, tom, med en påse 30g citronsyra ihälld i tvättmedelsfacket (finns i påsar vid kryddhyllan). Sedan en tom maskin till på 90-95° med ett tvättmedel med TAED i. 
    Gjorde det igår och nu luktar den inte illa längre.
    Jag duger, precis som jag är!
  • Agni
    NoXigen skrev 2008-07-03 21:11:51 följande:
    Finns ju en lite lucka oftast nere på masknen där man kan tömma ut "skräp vattnet" har du testat d?Lady Tess skrev 2008-07-03 21:08:57 följande:
    Filtret med andra ord?!
  • NoXigen

Kan d nog vara fast ser mer ut som en liten burk me vatten i på vår

Agni skrev 2008-07-03 21:17:53 följande:
    Filtret med andra ord?!
  • Lady Tess

Ska testa det med!!

Tack alla för tippsen!!!

RiaRa skrev 2008-07-03 21:16:57 följande:
    Drabbad av samma, luktar sump i tvättrummet då maskinen gått. Kläderna med.Fick tips om att köra maskinen på 90-95°, tom, med en påse 30g citronsyra ihälld i tvättmedelsfacket (finns i påsar vid kryddhyllan). Sedan en tom maskin till på 90-95° med ett tvättmedel med TAED i. Gjorde det igår och nu luktar den inte illa längre.
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • j87

Jag kör igenom maskinen med klorin ibland, känns som ny ;)

• obelix

Vår maskin gjorde oxå det och då pratade jag med en service kille som va i ett ärende med en garanti sak på vår tummlare och han frågade om vi använde flytande tvättmedel? Ja sa jag då har du svaret där.... fick jag till svar, varför vet jag inte men det hjäplte att byta till pulver, hade testat med allt innan rengöra fack och filter köra 95 grader men detta hjälpte Varför vet jag ej

• mimmi 1

Ättika!!!!!!! super duper bra.... häll perstorps ättika, någon dl, (går säkert bra med annan ättila åxå) i maskinen, kör ett 60-program, men du kan ju passa den, alla sköljningar och centrifug är ju inte nödvändigt...

Det är nämnligen de microorganismer som bildas av tvättmedelsrester, och sköljmedelsrester, som gör att det luktar pyton... men ättikan tar bort den lukten!!

har du fått lukten i kläder?? då lägger du de plaggen i en hink med ättika o vatten några timmar, tvätta sedan som vanligt, och lukten är borta! ( det kan man göra med tex. jeans som torkat för långsamt, och börjat lukta surt ,åxå )
    har provar själv så många gånger så jag vet att det funkar... maskinen håller sej fräch rätt länge, men så fort man känner den unkna lukten, är det dags med en ättik-rengöring igen!!!

• Lady Tess

Nu har jag provat med citroncyra & tead tvättmedel + att jag rengjorde filtret!

Tror inte riktigt att lukten är borta heeeelt men kör en maskin med sängkläder så jag kan berätta sen!

Annars så får det bli klorin eller ättica!

Vaddå?? Inte finns det sköljmedel i pulverform??Generad

♥ William 04-10-18 ♥
  • Måne och Sol

Jag säger som mimmi 1, ättika!!

Svar på tråden Illaluktande tvättmaskin.....