• Nicolina A

Hur bli av med kackerlackor, Anticimex?

Det verkar som att vi kan ha kackerlackor i hemmet, har vid tre tillfällen hittat små snabba djur som jag inte sett tidigare. Jag har tagit död på dem och slängt dem, men nu inser jag att det måste varit kackerlackor och de måste saneras bort vad jag förstår. Någon som har någon erfarenhet? Är oerhört äcklad, särskilt med tanke på att vi har en lite bebis nu. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur bli av med kackerlackor, Anticimex?
  • Amazina

Visste inte att det fanns kackerlackor i Sverige. Har däremot sett dom i andra sydligare länder. De är inte söta.

OM det är så att du har kackerlackor. Eller egentligen vilket kryp som helst tycker jag att du ska ringa anticimex för att få hjälp! Det är inte kul att ha småkryp hemma.

• Nicolina A

Efter att ha sökt på nätet ett par timmar nu så inser jag att det är kackerlackor och att det tyvärr inte är helt ovanligt i Sverige. Vansinnigt äckligt.

• NoXigen

Ring husvärd eller kontakta antisimex fort ja äckliga små kryp som dyker upp lite var som i världen

• Wildis81

Min man hade det i det rum han har när han är i Norge o jobbar, dom fick komma o spruta nåt medel i rummet o berättade att man absolut inte ska döda dom eftersom det lockar till sig mer kackelackor (dom äter av varandra) och känner doften av en död kackerlacka. Men lite svårt att bara låta dom springa i huset... uch...
    Nicolina A skrev 2008-07-03 21:48:47 följande:

Efter att ha sökt på nätet ett par timmar nu så inser jag att det är kackerlackor och att det tyvärr inte är helt ovanligt i Sverige. Vansinnigt äckligt.
  • NoXigen

Där ja bodde förr satte dom ut lådor som locka till dom, sen spruta dom nån lgh oxå där det var värst

• Nicolina A

Hur giftigt är det med saneringen, tänkte på min bebis?

• NoXigen

Du får inte vara där om jag minns rätt första dygnet dom röker ut dom...Boxen är ingen fara om man ite stoppar den i munnen
    Nicolina A skrev 2008-07-03 22:04:59 följande:

Hur giftigt är det med saneringen, tänkte på min bebis?
  • Nicolina A

Tack för informationen, ska försöka att inte äta upp giftet..

Men visst kan det inte räcka med att locka fram dem, de lägger väl ägg som kläcks senare, hur blir man av med dem? Och vi som bor i en gammal lägenhet med golvspringor överallt.

• Wren

sanering är det som krävs.

ring till typ anticimex och hör efter vad de gör, tala om att det är en äldre bostad med den typ av golv ni har, och fråga.

är det en hyresrätt så hör med värden om de har något "favoritbolag" de anlitar eller om ni måste göra det själva.

Svar på tråden Hur bli av med kackerlackor, Anticimex?