• AmandaPitkänen

*Jag har så otroligt korta ögonfransar!

Jag har så otroligt korta ögonfransar! Och hur kul är det egentligen att smeta på mascara på dom när de knappt syns ändå? Så finns det nån mer som jag som faktist hittat en mascara som FÖRLÄNGER ögonfransarna? Har provat en del nu och vill inte kasta bort mer pengar på bara skit!

• Svar på tråden *Jag har så otroligt korta ögonfransar!
  • Linda1976

Jag tror jag har provat ALLA som finns,allt från H&Ms billigaste till YSL... Men absoluta favorit är Lancome Hypnose, den är VERKLIGEN jättebra. Smular inte, sitter hela dan, lätt att tvätta bort, men ändå ganska tår-och regntålig. Jag är inne på min 4:e och DET är ett gott betyg Kostar 220:-, men värd varenda krona!

• Karisma

En kompis till mig köpte den här som man målar på m vitt först och sedan svart mascara vet inte vad den heter..Men visst var den för att förlänga..Om jag nu inte minns fel...Vet iaf att hon är jättenöjd m den...Kram .K

• Linda1976

Och ja, man får svepande ögonfransar, tycker jag... Men ingen mascara i världen utför ju underverk, men nästan

• Linda1976

Karisma: Många märken har den typen: Lóreal bl a... Jag tycker dock mest att fransarna blir tjocka av den, och inte så lååånga..

• Champagne

Jag har hittat en! Hade små ynkliga ögonfransar... och nu har jag långa vackra så att de slår i pannan när jag blinkar för fort... hrmm, ok, nästan då

YSL Lengthening mascara (tror att den stavas så).

Fick lära mig det förra gången jag köpte mascara att, om man har smala, korta ögonfransar, ska man ha en ganska "torr" mascara. De jättetjocka kletiga mascarorna är svåra att få på, och ser inte snyggt ut på små korta ögonfransar.

• Eliva

Själv är jag väldigt nöjd med Diors "Diorshow". Är ju lite dyrare, men som även Linda säger, ändå verkligen värd pengarna. Man betalar verkligen för kvalite när det gäller mascara tycker jag.
    Mitt tips är att du går till nått parfymeri eller Åhlens/Kicks eller liknande och ber dom om hjälp där. Dom är ju proffs och så har dom fått lite utbildning i alla märken.

• Karisma

Linda1976-> Då har jag lärt mig ngt om mascara idag, för jag visste inte att det var mer än en som hade den typen.... ...(var nog inte så kunnig som jag trodde)...Kram K.

• Lilla Linnéa

Gillar också Lancomes mascaror! Dom är även lätt att tvätta bort.

• Linda1976

Karisma: Tja.. är man sminkgalning så e man, haha

• Naty

ja använder DIORSHOW från C.Dior. Tycker om den jätte mycket :)

Svar på tråden *Jag har så otroligt korta ögonfransar!