• Maggiepuh

Hur rengör ni pottan

Jag har en speciell pottdiskborste som jag byter ut varje vecka som jag diskar (vid bajs har jag diskmedel) pottan med efter varje användning.

På sonens dagis har de tryckduch vid toastolen som de spolar rent pottorna med efter varje användning och varje dag åker pottorna på en diskning i maskin också.

Sedan har jag sett att många bara sköljer av sina potta oavsett om det varit bajs eller kiss i den, så därför vill jag veta hur ni rengör era pottor.

• Svar på tråden Hur rengör ni pottan
  • Babusjka

Under dagen så sköljer jag ur den i duschen, sen tvättar jag den ordentligt med Yes och hemdesinfektionsmedel på kvällen.

• Maggiepuh

Babusjka: Det är tydligen bara vi som rengör pottan

• Havsjungfrun

Sköljer ur den, diskar ur om det behövs samt rengör ordentligt ibland.

• rayalott

tycker inte det brukar "fastna" så mycket på pottan... fyller den med varmvatten o häller i toan, då lossnar nästan allt.
    sen rengör vi med vatten o tvål. har också diskmedel för gångerna då det behövs.

• Emmelie83

Gör som rayalott men tvättar med klorin 1-2 ggr i veckan

• Suskiv

Sköljer ur med hett vatten. Skurar vid behov och decificerar vid magsjuka. Rena fräsha pottor har vi.

• Tumbling down

Har en speciell pottdiskborste som jag rengör med.

• williewillie

sköljer ur med varmt vatten, ställer med tvål o vatten ibland, o skurar ur med rengöringsmedel när jag städar vår egen toa. verkar lite överdrivet med desinfektionsmedel som rutin, men vid magsjuka kan jag förstå..

• MiaMiaMaria

Jag tar toaborsten o lite tvål o "diskar" av den. Vid kiss sköljer jag bara.

Svar på tråden Hur rengör ni pottan