• bustösen

jag är så KLANTIG!!!

Nu har sonen "tjatat" om mat en stund så jag tänkte att jag snabbt och lätt skulle göra en ugnspannkaka! Alla ingredienser hemma (kors i taket!) så jag slängde ihop en smet och hällde i en form satte igång ugnen och väntade på att den blev varm. Sedan så var det bara att ställa in formen kvar och vad händer då? Jo klantarslet (jag) häller ut mer än hälften i den varma ugnen!!! Så inte nog med att det inte blir mat än på en stund, nu har jag en hel ugn att skura med! Härlig start på semestern! Skrikandes

någon mer som klantat sig?

• Svar på tråden jag är så KLANTIG!!!
  • Mia22

hahaha.... fick jag ett gott skratt idag.... :D men jo, klanta sig gör man ju varje dag...

• Tinagumman

jag la min sony eriksson k800i, silverfärgad och grann på biltaket i sundsvall och kom på det tre km längre bort... tror ni jag var nöjd?? annars så har jag först slagit i mitt gipsade ben (som för övrigt var gipsad pga lite drummel på krogen, blev knuffad ner för en trapp och slet nästan av ledbanden) i en köksluckedörr och sekunden efter bränner jag sönder handen i ugnen. annars då?? Fått en takfläkt på näsan då vi skulle sätta upp den, fast kroken höll inte riktigt.. skulle vid ett annat tillfälle brotta ner min sambo på en frusen sjö med snö på, han flyttade dessvärre på sig så jag skallade isen och fick hjärnskakning...

för att dela med mig av vissa delar i min otroligt klantiga tillvaro :)

Wilma 050602 och Freja 080319 - mina små hjärtan
  • Knytets

haha brukar också vara rätt klantig. Skulle göra marängbotten till en tårta och hällde i bakpulver och ättiksprit direkt på äggvitorna och började sen vispa. Det blev lixom aldrig toppar, utan var som en rinnig smet. De va ett tag sedan jag hade gjort marängbotten så jag tänkte "jaja, de va nog såhär förragången också" och häller upp den rinnande vätskan i en springform utan botten som står på en ungsplåt och ställer in den i ugnen.
    Efter ett tag tittar jag in och ser att marängsmeten runnit ut längst springan mellan formen och ungsplåten och runnit ner på botten, försöker ta ut den vilket gör att det rinner marängsmet på insidan och utsidan av ungsluckan, och när jag ställer den ovanpå ugnen så rinner det ut över hela spisen och ner mellan spis och diskbänk.

De blev att göra nu smet i rätt ordning med ingredienser och storstädning av köket.

Ibland är bara inte alla hästar i stallet

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Tullemi

Ända sen jag blev mamma så känns det som om jag bytt liv med Mr. Bean eller nåt. Glömmer saker, stressar å följden blir klanterier, klämmer mig, tappar saker....you name  it Flört.....snubblar, sätter på mig glasögon när linserna sitter i, bränner mat, tänder eld på köket osv osv...

• pilliss

*asg*
    verkar inte va lätt att vara dej

Tinagumman skrev 2008-07-04 21:13:58 följande:
    jag la min sony eriksson k800i, silverfärgad och grann på biltaket i sundsvall och kom på det tre km längre bort... tror ni jag var nöjd?? annars så har jag först slagit i mitt gipsade ben (som för övrigt var gipsad pga lite drummel på krogen, blev knuffad ner för en trapp och slet nästan av ledbanden) i en köksluckedörr och sekunden efter bränner jag sönder handen i ugnen. annars då?? Fått en takfläkt på näsan då vi skulle sätta upp den, fast kroken höll inte riktigt.. skulle vid ett annat tillfälle brotta ner min sambo på en frusen sjö med snö på, han flyttade dessvärre på sig så jag skallade isen och fick hjärnskakning...för att dela med mig av vissa delar i min otroligt klantiga tillvaro :)
    Veni, Vidi, Vici...........
  • pilliss

Känner igen det
    man blir otroligt tankspridd... (eller vad man nu ska kalla det )

Tullemi skrev 2008-07-04 21:59:59 följande:
    Ända sen jag blev mamma så känns det som om jag bytt liv med Mr. Bean eller nåt. Glömmer saker, stressar å följden blir klanterier, klämmer mig, tappar saker....you name  it .....snubblar, sätter på mig glasögon när linserna sitter i, bränner mat, tänder eld på köket osv osv...
    Veni, Vidi, Vici...........
  • Tullemi

Det är en tröst att det finns fler som jag och att det finns en anledning. Man kan ju bli orolig annars, hehe

• Tinagumman
    pilliss skrev 2008-07-04 22:01:47 följande:
    *asg*verkar inte va lätt att vara dej
    ha ha ha nä ibland funderar man... konstigt att jag har alla ben och armar kvar :D
    Wilma 050602 och Freja 080319 - mina små hjärtan
  • Lille Fi

ja är me klantig, e så drummlig men kommer inte på ngt nu. men sambon råka elda upp min mobil i kaminen..de va när ja va gravid o jätte känslig...tror ja stortjöt en timme efter vi kommit på de *hehe*

Svar på tråden jag är så KLANTIG!!!