• JoPoAnWi

Har du varit i Turkiet i maj-månad? Se hit!!

Sitter och har preliminär-bokat en resa till Turkiet, Pascha Bay 5maj nästa år.

Hur varmt är det då ungefär? Vet att det finns tabeller att gå efter, men de stämmer ju så sällan.
    Bättre med egna erfarenheter.

Mamma till 4 underbara pojkar
  • Svar på tråden Har du varit i Turkiet i maj-månad? Se hit!!
  • GrönaDruvan

Jag har inte varit där personligen, men mamma+ min brors fd har varit där 2 ggr vid den tiden. Lite senare.. slutet av maj.
    Dom tycker det varit bra, men det är väldigt kyligt på kvällarna och inte så varmt i vattnet. Det är inte den där goa värmen man kanske vill ha på dagarna heller, men ok!

• Candygirl

Inte varit där men i Kemer första veckan i juni, och det var hett som faan! Luftkon. funka inte heller...
    Tyvärr var inte turkiet ngt för oss. Hoppas ni får en bättre upplevelse! Trevlig resa!

• GrönaDruvan

Jag har varit i turkiet 3 ggr i aug/sept dock, och då är det verkligen VARMT!! Turkiet är ett suvärent land att åka till!

• Tokitoj

Jag var i Pacha Bay med sambo och barn (då elva månader gammal) och det var löjligt varmt!!!! Kan inte säga grader direkt men löjligt varmt...Vi åkte i slutet av maj om jag inte missminner mig. Sedan har jag varit där i augusti och september också, men då med större barn.

• JoPoAnWi
    Tokitoj skrev 2008-07-04 15:31:34 följande:
    Jag var i Pacha Bay med sambo och barn (då elva månader gammal) och det var löjligt varmt!!!! Kan inte säga grader direkt men löjligt varmt...Vi åkte i slutet av maj om jag inte missminner mig. Sedan har jag varit där i augusti och september också, men då med större barn.
    "Löjligt varm" ? Menar du att det var väldigt varmt eller att det inte var varmt?
    Mamma till 4 underbara pojkar
  • Klassikern

Vi har varit i Turkiet (Alanya) 3-18 maj iår (och 15-30 april 2006) och jag tycker att det är ganska behagligt där då. Jag skulle beskriva vädret i maj som bra svenskt sommarväder. Uppskattningsvis 20-25 grader i skuggan mitt på dagen och kanske 19-20 grader i havet. Man kan alltså bada, men man ligger inte i någon längre stund. Vissa kvällar kan man behöva en långärmad tröja, kofta eller liknande medan det andra kvällar går bra att ha kortärmat. Någon enstaka dag har vi haft mulet och regn och då är temperaturen givetvis något svalare.

• Novemberstenen

Jag var där i maj i år (åkte den 16:e). Det var varmt på dagarna när solen var uppe (25-30 grader) och lite svalare på kvällarna så då gick det ibland åt en långärmad tröja. Havet var ganska kallt men badbart (ca 20 grader). Ska man åka med barn ska man nog åka i maj eller aug/sept då de berättade att det blir runt 50 grader varmt i juni och juli de varmaste dagarna.
    Jag var i Alanya.

• IsaCMoJs

Vi var till Alanya 2005 i mitten på maj och det var perfekt väder då!!

Gravid vecka 17
  • GrönaDruvan

Augusti o september är dom varmaste månaderna där har jag hört, och det är RIKTIGT HETT, iaf när vi varit i alanya 3 ggr då. Fast det är säkert olika från år til år

• Telus

vi åkte dit 16 maj och då var det 25-30 grader, perfekt!

Svar på tråden Har du varit i Turkiet i maj-månad? Se hit!!