• Anonym

kolsyra i benen??

De senaste dagarna har jag fått en ganska skum känlsa i låren. Det kommer efter att jag har varit ute och promenerat, men bara mitt på dagen när det är varmt, så antar att det är värmeutlöst. Det känns i båda låren på en gång, som en bubblande kittlande känsla, som kolsyra Det går över efter en stund när jag fått kyla ner mig.

Är det någon som har så¨här och vet vad det beror på?

• Svar på tråden kolsyra i benen??
  • Anonym

Det finns nåt som heter Restless legs, kan va det kanske?

• Anonym

Är det när du varit ute och gått precis? Lite otränad kanske? Så har jag också kännt när jag började med stavgång.

• sötäpplet

beror också på om du är gammal, om du är överviktig och finns det några hjärt-kärlproblem i din släkt?

Det finns något som kallas fönstertittarsjuka, som syrebrist till benen. Värt att kolla upp med VC läkaren om det inte går över.

• Anonym

eller så kanske det helt enkelt bara är blodcirkulationen som kommit igång ordentligt? tycker det kan kännas lite som kolsyra =P

• Anonym

Nej jag är inte direkt otränad. Är alltid ute och går med min hund så det är ju inget jag inte är van vid Jag är 25 år gammal, och smal Har problem med hjärtrytmen, men bara att den ligger lite för högt (vilopuls 85-115) men har ingen hjärtsjukdom så vet inte varför det är så. Kanske är det det som påverkar ändå.. ska kolla upp fönstertittarsjukan

• sötäpplet

tror inte på fönstertittarsjuka efter vad du beskriver.

Det är ngt man får när hjärtat inte riktigt orkar pumpa ut blodet ut i benen(tex pga förträngningar på väggarna i blodkärlen som stoppar upp vilket man är vanligare att få om man är överviktig, rökare eller äldre tex.) , då blir det syrebrist till benen.

man är ute o går men blir tvungen att stanna o vila lite då och då pga obehaget och för att maskera att man stannar låtsas man titta i skyltfönster. Där av fönstertittarsjuka...

• lollipop25

så har jag oxå det, min mamma har oxå så så jag tror nog att jag iaf har lite anlag för RLS vilket är restless legs

Jag är 29 år , smal, ickerökare, promenerar dagligen

• Anonym
    lollipop25 skrev 2008-07-04 22:06:32 följande:
    så har jag oxå det, min mamma har oxå så så jag tror nog att jag iaf har lite anlag för RLS vilket är restless legsJag är 29 år , smal, ickerökare, promenerar dagligen
    Kan ju vara det. Har inte tänkt på det, har alltid trott att restless legs är mer som småryckningar eller vad man ska kalla det
  • smaragden

magnesium tabletter är oxå bra..

Svar på tråden kolsyra i benen??