• Billan n

När började era bröst ömma?

Jag är i vecka 6+5 idag, har haft mensvärk till och från hela tiden och det är enda symptomet jag har och öm i magen och svllen i magen, men inga ömma bröst eller bröstvårtor, tänk om det är missfal på gång eller nått annat? när började era bröst ömma och ni började ni känna av bröstvårtorna?

Jätte tacksam för svar

• Svar på tråden När började era bröst ömma?
  • Fade To Red

Jag tror inte det är missfall på gång bara för att du inte känner att dina bröst är ömma. Jag blev öm i v 6, ungefär kring där jag fick plusset. Jag tror det är jätteolika vilka symptom man har. Vissa mår ju t ex inte illa, medan jag, mådde illa dygnet runt de första 3 mån.

• mama mellitus

Det e inte alla som får ömmande bröst,missfall-är det säkert INTE.Svullen mage e vanlig,tarmarna mister lite funktion,vissa blir förstoppade,vissa får diarre.Ont i magen-livmodern är en muskel,den växer,då kan d kännas som mensvärk el starkare.Tror inte du behöver oroa dig.

• Billan n

men ömma bröst och ömma bröstvårtor det är ju nått som hör till som ALLA har under graviditeten, har varit gravid 2 gånger tidigare och haft ömma bröst båda gångerna men inte nu.....Har en stark mensvärk, ömmar hela tiden ganska rejält, känns som den ska komma när som helst, hur kände ni er i magen i början? på söndag går jag in i vecka 8, så ni som låg nånstans runt där hur kände ni er?

• Billan n

jag är jätte orolig för att inte börsten ömmar, det var så jag misstänkte att det var nått dom andra två gångerna och mycket riktigt var det så för då fick jag missfall, men jag testa juj idag med ett nytt test och det visa ett starkt plus båda gångerna

• mittlillaunder

Hej Billan!

Grattis till graviditeten...

Stirra dig inte fast vid saker du läser på nätet om hur du ska må i vilken vecka det gjorde jag i början och det resulterade bara i man var orolig och mådde dårligt!

Men för att svara på din fråga...

Så var det brösten som fick mig att misstänka att jag var gravid så jag tog graviditet testet dagen innan jag skulle få min mens och så visade det sig vara positivt.

Oroa dig inte du ska se att det går bra!

• noia

Jag är i vecka 23 och mina bröst har aldrig ömmat överhuvudtaget. Växt har de gjort däremot, en hel del.

• Fade To Red

Billan n skrev 2008-07-04 16:24:52 följande:

men ömma bröst och ömma bröstvårtor det är ju nått som hör till som ALLA har under graviditeten, har varit gravid 2 gånger tidigare och haft ömma bröst båda gångerna men inte nu.....Har en stark mensvärk, ömmar hela tiden ganska rejält, känns som den ska komma när som helst, hur kände ni er i magen i början? på söndag går jag in i vecka 8, så ni som låg nånstans runt där hur kände ni er?
    Jag hade stark "mensvärk" flera ggr per dag från innan plusset till kanske v 12-13. Nu har jag ont då och då...är i v. 18
  • Billan n

tack för svaren snälla ni...

Men jag tycker ju ömma bröst hör till graviditet, det var så jag märkte att det var missfall på gång när mina bröst sluta ömma vid mina andra två graviditeter och att jag hade bruna flytningar oxå en längre tid....Än så länge inga färgade flytningar men det känns som det kommer, är rejält öm i magen, när man får missfall ska man ha jätte ont i magen och knappt kunna stå? minns inte riktigt, är så orolig för att få det igen

• skorpiona

1:a graviditeten - ömmade direkt, slutade med MA
    2:a greviditeten - ömmade direkt, slutade väl
    3:e graviditeten - började ömma runt v10 eller något senare, är ni gravid i v18!

Svar på tråden När började era bröst ömma?