• troll66

Gravid m hj av grapefrukt!!!!

Hej,

Födde en son som kom till på naturligt sätt 2006 efter flera missfall. För 1 år sedan började vi försöka göra syskon men "icke sa nicke". Vände oss till S:t Göran och började knapra pergo inför insemination som ej blev av då ägget släppt för tidigt. Ytterligare en kur pego med insemination som dock ej resulterade i graviditet. Planering inför IVF-start till hösten. Tänkte på skoj prova med grapefruktjuice kring ägglossningen och tro det eller ej men nu är jag nästan bombsäker på att jag är gravid. Mina bröst har ömmat i en vecka redan och beräknad mens är nu och några dagar framåt, men vet nästan säkert att jag är gravid nu. Fyller 42 år i november så risken är stor för missfall särskilt som det drabbat mig flera gånger förut. Rekommenderar alltså alla att åtminstone pröva grapefruktmetoden en gång för det verkar ju faktiskt fungera.

• Svar på tråden Gravid m hj av grapefrukt!!!!
  • La Lola

Eller så är det bara slumpen som gjort att ni ev har lyckats.....

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • isisisis

Jag fick röd grapefrukt rekommenderat av min fertilitetsklinik utomlands.

• isisisis

Det stor på informationsbladet jag fick.

Har även läst i tidningen om forskarrön som vill påvisa dess positiva verkan

Klart man vill maximera chanserna

Lycka till nu!

• Missne

Men hur mycket och när ska man äta grapefrukten för att det ska ge resultat? Bara vid ÄL eller varje dag jämt? En eller fler? Äter en del grapefrukt men inte varje dag utan ett par gånger i veckan bara för att det är gott.

• isisisis

Jag åt en om dagen,det är nog lagom.
    Åt ett par dagar innan ägginsättningen och sedan framåt.

• troll66

Jag drack grapefruktjuice från ägglossningen och slutade faktiskt inte utan tyckte om det så mycket att jag har fortsatt. Brösten ömmar fortfarande och mensen har inte infunnit sig så jag tror verkligen att det har lyckats.

• SisselaM

Hej,
    Läste i en annan tråd om grapefrukt men där verkade det som om det bara hade med sekretet att göra. På det ni berättar verkar det göra någon annan slags nytta. Någon som kan berätta eller ge en länk till nåt ställe där man kan läsa mer? Tycker inte om grapefrukt men skulle såklart gärna äta till frukost lunch middag´om det gav resultat ;)

• TBS
    troll66 skrev 2008-07-04 18:01:10 följande:
    Hej,Födde en son som kom till på naturligt sätt 2006 efter flera missfall. För 1 år sedan började vi försöka göra syskon men "icke sa nicke". Vände oss till S:t Göran och började knapra pergo inför insemination som ej blev av då ägget släppt för tidigt. Ytterligare en kur pego med insemination som dock ej resulterade i graviditet. Planering inför IVF-start till hösten. Tänkte på skoj prova med grapefruktjuice kring ägglossningen och tro det eller ej men nu är jag nästan bombsäker på att jag är gravid. Mina bröst har ömmat i en vecka redan och beräknad mens är nu och några dagar framåt, men vet nästan säkert att jag är gravid nu. Fyller 42 år i november så risken är stor för missfall särskilt som det drabbat mig flera gånger förut. Rekommenderar alltså alla att åtminstone pröva grapefruktmetoden en gång för det verkar ju faktiskt fungera.
    Grattis till den förmodade graviditeten, och tack för tipset!
    Men jag fortsätter nog prova med sperma ett tag till...;)
  • Dimitra
    TBS skrev 2008-07-06 10:35:16 följande:
    Grattis till den förmodade graviditeten, och tack för tipset!
    Men jag fortsätter nog prova med sperma ett tag till...;)
    Härlig frukostjuice du verkar få

Håller tummarna för dig TS!
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Midsommarafton 77

Jag dricker ca 1½-2 dl grapefruktjuice varje dag sedan hösten 2007. Tyvärr har jag inte blivit gravid än.

Vi har försökt sedan mars-april 2007.
Svar på tråden Gravid m hj av grapefrukt!!!!