• jonnysbrud

Idér för födelsedags kalas?

Den 19:de juli ska jag planera födelsedags kalas för både min dotter (2år) och min sambo (21år).
    Förra året gjorde jag två stora plakat med bilder, dikter och berättelser som jag tejpade upp på dörrar på deras stora dag med släkt och vänner. Dessutom fick gästerna välja en ballong som dom fick smälla inuti ballongen fanns en lapp som dom skulle göra under dom kommande åren tillsammans med dottern, sambon eller båda två.

Jag är riktigt pusselsugen inför detta året men kommer inte på några bra förslag. Jag vill inte vända mig till min sambo eftersom han inte ska få reda på något av planeringen. Har ni några idèr på vad jag hitta på? Det får vara allt ifrån tips promenad lappar till dekoration

• Svar på tråden Idér för födelsedags kalas?
  • feritaugar

Tja... presentjakt kanske. Du tar ett långt rött snöre oc knyter fast presenterna i och gömmer dem, så får lilltjejen en snörända (med någon pryttel fastsatt att hålla i) och får "leta upp" sina fölseklappar
    Vill du köra liknande ploj med maken så kan du ju låta honom följa ett spår av gåtor som leder honom till nästa plats.

Vill du köra pirattema så kan man ju göra en skattkarta med en "skattkista" (trälåda från Panduro som man målar). För att göra det enklare för liten så kan man ju sätta upp "skyltar" där hon ska leta (kanse ihop med pappa?) tex leta upp bilden på pappegojan och titta tillhöger, gå fram till bilden av apan och leta lågt.

• 081104 2

Hej.

När det gäller dekoration till barnkalas brukar jag använda ett födelsedagståg. Dekorera med "stenar" i olika pastellfärger, samt blommor i mindre vaser. Så att det blir som en slingrande orm på borget. Om du har murgröna är det jättefint att använda de långa bladslingorna på bordet.

Ett annat tips istället för fiskdamm på barnkalas är skattjakt. Med fina presentpåsar gömma dem lite överallt - fågel-fisk - mittemellan, som sedan barnen får leta efter.

Lycka till...

//nyfikenlitens.blogspot.com//

Svar på tråden Idér för födelsedags kalas?