• JANI

när börja på dagis i höst???

När i höst ska dit barn börja på dagis i höst?
    när är vanligast???

• Svar på tråden när börja på dagis i höst???
  • Linmin

Augusti är väl vanligast. Min son ska visserligen inte börja denna hösten, men nästa höst i aug, jag vet vänner som skolat in i aug då de flesta inskolningarna sker...

• Felicias mam

Vi ska inskola vår dotter den 11 aug och då är hon 17 månader...Ångesten kryper sakta fram:(

• JANI

oj! de flesta börjar den 11 augusti!
    tror ni det blir några problem om man börjar lite senare? 2 sept???
    vad kan nackdelarna vara?
    kan barnet känna sig " utanför" för att börja senare?
    hon är 2 år!

• Perry the Platypus

Finns ju en poäng med att alla grönisar börjar samtidigt. Även småpluttar skapar kontakter oc revir.

JANI skrev 2008-07-05 23:31:22 följande:
    oj! de flesta börjar den 11 augusti!tror ni det blir några problem om man börjar lite senare? 2 sept???vad kan nackdelarna vara?kan barnet känna sig " utanför" för att börja senare?hon är 2 år!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Inte riktigt på humör. ♥ღ¸.?°¯)
  • qti88

Min som är född i april 07 och börjar 11/8

• Isprinsessan och grodprinsen

1:a september. När man bara har sitt barn 15 h på dagis i normalfallet pga föräldraledighet får barnen "ha semester" mellan 1 juni - 1:a september i min kommun. Vill man börja tidigare fick man visst betala 50kr/dag.

• Isprinsessan och grodprinsen

...missförstod frågan. Du menar tydligen bar som börjar för första gången. Visste inte att man gör det brukligt en viss månad. Har själv haft inskolning när min föräldraledighet tagit slut...eller när man väl fått plats.

• Thaleia
    JANI skrev 2008-07-05 23:31:22 följande:
    oj! de flesta börjar den 11 augusti!tror ni det blir några problem om man börjar lite senare? 2 sept???vad kan nackdelarna vara?kan barnet känna sig " utanför" för att börja senare?hon är 2 år!
    Det kommer säkert att gå bra och hon kommer med all säkerhet även att smälta in i gruppen när väl inskolningen är över. På många ställen, tex hos oss, så kör man enskilda inskolningar och då kan ju inte alla barnen börja samtidigt utan lite pö om pö. Hos oss börjar dom två första att inskolas den 18 aug. Hos oss är det två som tar hand om inskolningarna och den tredje pedagogen är med dom gamla barnen och blir den som man under andra inskolningsveckan börjar "slussa" över barnen till, då nästa två nya barn skolas in.
Svar på tråden när börja på dagis i höst???