• Arctura

Hyra hus/lägenhet privat i Thailand?

Har kollat runt lite på bla blocket på uthyres hus/lägenheter i Thailand. Hittar många olika privatpersoner, som hyr ut sina ställen.... Är det nån här som hyrt på detta vis någon gång & hur tyckte ni det var? Fungerade det felfritt el var det ett misstag? Kan nån kanske tipsa om nått bra ställe el vet nån seriös som hyr ut?

• Svar på tråden Hyra hus/lägenhet privat i Thailand?
  • Arctura

Ingen som hyrt på detta vis??

• Helena m Adrian Nov 02

Vi kommer hyra ett hus nu i sommar som vi hittat på blocket, det ligger på koh samui..

Först kändes det lite osäkert, men just detta hus har jag spanat på ganska länge, och så tänkte jag , att OM kille som hyr ut skulle vara värsta bluffen, och det inte finns nått hus sen eller så, så skulle ju inte annonsen få ligga kvar på blocket.. Och skulle det bli totalt fel och vara utan vatten eller trasigt osv så är det ju alltid lätt att hitta nytt boende i thailand för en billig peng och så får man väl kräva pengar tillbaka i efterhand alt polisanmäla eller nått..

• Arctura

Helena m Adrian Nov 02 skrev 2008-07-05 22:10:15 följande:

Vi kommer hyra ett hus nu i sommar som vi hittat på blocket, det ligger på koh samui.. Först kändes det lite osäkert, men just detta hus har jag spanat på ganska länge, och så tänkte jag , att OM kille som hyr ut skulle vara värsta bluffen, och det inte finns nått hus sen eller så, så skulle ju inte annonsen få ligga kvar på blocket.. Och skulle det bli totalt fel och vara utan vatten eller trasigt osv så är det ju alltid lätt att hitta nytt boende i thailand för en billig peng och så får man väl kräva pengar tillbaka i efterhand alt polisanmäla eller nått..
    Åh, när åker ni och hur länge blir ni borta? Antar att ni fixat flyg tur/retur själva? Vad kostar det ungefär? Blir det billigare att resa "privat" än med ett resebolag?
  • Nine

Vi kommer i Sept hyra hus i Hua Hin, ca 10 min m shuttlebuss till city. Betalar 4000 kr/vecka (en tusenlapp var då mina svärisar kommer med) plus elkostnad vilket inte är högt alls.
    Ett mycket trevligt par som äger huset, noga med vem som hyr samt mkt seriös.

Länk för att se huset: www.rullstolsanpassadvillahuahin.se

Resan dit under lågsäsong ca. 5-6000 per pers t/r. Superbilligt enl mig.

Lycka till!

• Arctura
    Nine skrev 2008-07-06 07:28:33 följande:
    Vi kommer i Sept hyra hus i Hua Hin, ca 10 min m shuttlebuss till city. Betalar 4000 kr/vecka (en tusenlapp var då mina svärisar kommer med) plus elkostnad vilket inte är högt alls.Ett mycket trevligt par som äger huset, noga med vem som hyr samt mkt seriös.Länk för att se huset: www.rullstolsanpassadvillahuahin.seResan dit under lågsäsong ca. 5-6000 per pers t/r. Superbilligt enl mig.Lycka till!
    Åh tusen tack för tipset! Vi funderar skarpt på att åka på resa & hyra på liknande sätt!! Därför vill jag ha all info och alla tips jag kan få....detta hus verkar ju kanon bra!!

Finns det fler som har bra tisp? Som kanske redan varit i väg??
  • Arctura

Ingen mer som har erfarenhet??

• Nine

Har vänner som hyrde även de i Hua Hin och endast lovord från dem. Inget negativt över huvud taget. De bodde där i April-Maj.

• Arctura
    Nine skrev 2008-07-08 01:14:27 följande:
    Har vänner som hyrde även de i Hua Hin och endast lovord från dem. Inget negativt över huvud taget. De bodde där i April-Maj.
    Låter bra det! Hyrde de privat? Isåfall vet du hur/vart de hyrde?
  • inoka

Har boende att hyra ut i lanta.
    Men det är helst för de som ska bo längre än 2-3 veckor.

• olzzon
    inoka skrev 2008-07-08 10:45:24 följande:
    Har boende att hyra ut i lanta. Men det är helst för de som ska bo längre än 2-3 veckor.
    Har du nån mer info om det??... skicka gärna ett mejl.
  • Arctura
    inoka skrev 2008-07-08 10:45:24 följande:
    Har boende att hyra ut i lanta. Men det är helst för de som ska bo längre än 2-3 veckor.
    Vad synd! Men jag förstår att man vill hyra ut i längre perioder... Fungerar det bra att hyra ut?
  • inoka
    Svar på #11
    Arctura skrev 2008-07-09 07:50:36 följande:
    Vad synd! Men jag förstår att man vill hyra ut i längre perioder... Fungerar det bra att hyra ut?
    Det är min bror som bygger så det är alldeles nytt. Ett hus är redan sålt och det gick jätte lätt. Sen har de haft uthyrt till och från tror jag med det andra så det går rätt bra.
    Många stannar ju längre tid i lanta iom att svenska skolan ligger där med.
Svar på tråden Hyra hus/lägenhet privat i Thailand?