• Gnutt

Pipmugg

Min dotter är 8 mån och är uppvuxen på flaska. Dricker nu vatten ur flaska till måltider och jag tycker det vore bra om hon kunde dricka ur en pipmugg med dropp-stop.

Är det svårt att "lära" henne hur man gör? Och hur ska jag gå till väga?
    Någon som har tips på någon bra mugg?

• Svar på tråden Pipmugg
  • hoppfull 80

NUK har en bra med mjuk sugdel som är bra, inget droppstopp! Så lärde min son sig att dricka. Kan nu dricka ur andra med droppstopp.

• Veronica74

Min lilla tjej ammades men har druckit ur pipmugg sen hon va 4 mån. Den mugg som fungerat bäst har varit en Tupperwaremugg. De med droppstopp har hon haft lite svårare för. Tänk på att pipen ska vara smal o lite längre, svårare när det är en bred kort pip.

• Gnutt

Köpte en mugg från Avent med dropp-stop och mjuk pip. Jättebra.

• liten07a

Vi har en dropstop mugg från Nuby med mjuk pip, funkar toppen på sonen som börjar lära sig hur muggen med dropstop från mam funkar

• SusiSue

Vi började ge vatten i nappflaska när vår son var 4 månader men det kändes som han drack sig mätt på vatten för att det var mysigt att suga. Då bytade vi till Ikeas pipmugg utan droppstopp. Det tog inte lång tid innan han förstod att det kom vatten ur den och så fick han ha nappen nära så det blev en mjuk övergång från mysiga flaskan till pipmuggen. Han ville snart hålla själv men då blev allt blött ju så vi köpte Eskas pipmugg utan handtag med droppstopp. Tog ett par dagar innan han förstod att han skulle suga. Jag testade att ge muggen direkt efter nappen åkt ut och det kanske hjälpte lite. Nu är han snart 7 månader och håller själv för det mesta och dricker till maten.

Svar på tråden Pipmugg