• Mia med 4 pojkar

Furuboda

Någon som ska på furubodas sommarläger 21-27 juli?
    Vi fick veta igår att en landstingsfond beviljat oss bidrag för sonens resa så nu ska vi verkligen ner och det hade varit jättekul att träffa nån mer som ska dit :)

• Svar på tråden Furuboda
  • Kopparkruka

Min bror som har downs syndrom har varit där flera gånger och det är ett fantastisk läger! De spelar musik och har så himla roligt hela tiden :) Har även varit på dansuppvisning där när jag var yngre, stämningen är så super!

• Kopparkruka

Min bror som har downs syndrom har varit där flera gånger och det är ett fantastisk läger! De spelar musik och har så himla roligt hela tiden :) Har även varit på dansuppvisning där när jag var yngre, stämningen är så super!

• Emmixen

Jag har just varit på Solskensläger 1, antar att det är Familjelägret ni ska på. Jag kan skvallra om vilket tema det blir.

Men det är ett kanonställe med kanonaktiviteter. Det passar alla; de som är multifunktionshindrade och de som kanske bara har en muskelsjukdom. Det är något jag längtat till varje år. Att se de ungdomarna sprudla av lycka, de som kanske inte kommunicerar i vanliga fall, ger en sån otrolig styrka och glädje.

Var glada för att ni fick platsen!

• Mia med 4 pojkar

Åh vad glad jag blir av att läsa det ni skriver! :) HAr hört gott om furuboda av andra men habiliteringen här är allt annat än positiva ( ovanligt va...) Åh jag längtar verkligen! Är det något vi ska tänka på att ta med oss? Tack snälla för era svar :D

• Merikarvia

En dum fråga, var ligger Furuboda? Hur gammalt ska barnet vara för att få komma dit på läger? Det blev två frågor, fniss.

• Emmixen
    Merikarvia skrev 2008-07-16 09:46:42 följande:
    En dum fråga, var ligger Furuboda? Hur gammalt ska barnet vara för att få komma dit på läger? Det blev två frågor, fniss.
    Furuboda ligger i Skåne, lite utanför Åhus i något som kallas Yngsjö. Det är jättefin miljö och man har en superfin strand bara 800 m därifrån.

På det lägret jag varit på (Solskensläger 1) har det yngsta barnet varit runt 8-9 år. Det är upp till 25 år, så det är alltså väldigt blandade åldrar. Dock "jämnas det ut" med tanke på vilka funktionshinder de flesta har, många är ju på ett barns nivå eller vad man ska säga.

Solskensläger 2 är bara för 20 och uppåt, men familjelägret vet jag faktiskt inte. Kan hända att det är mindre barn där. Hur som helst finns det ingen nedre åldersgräns på Solskensläger 1 och Familjeläger, vad jag vet.
Svar på tråden Furuboda