• Anonym (ledsen nu)

Är det ok att kalla någon för subba?

Min senaste pojkvän gjorde slut med mig idag. I samband med det bråk vi hade kallade han mig bl a för subba. Vad är en subba???

Tycker ni att det är ett ok ord att använda när man är arg och i affekt... typ motsvarande som pucko och idiot o dyl... eller är det ett värre ord... Jag personligen uppfattar det som värre... mest kanske för att han också kallade mig för f***a idag, vilket jag anser är helt förkastligt!

• Svar på tråden Är det ok att kalla någon för subba?
  • Myror i brallan

Jag har aldrig kallat ngn för subba i tal men har kanske tänkt det ngn gång. Men det har varit om folk jag inte känner men som betett sig illa på ett eller annat sätt. Skulle aldrig kunna säga så om någon nära utan att ständigt ha dåligt samvete!

• Pirog

tycker att subba kan likställas med engelskans bitch. Helt ok att använda om man tycker att den man kallar det för är det.
    Var glad att det är slut om han kallar dig för könsord.

• Tullemi

Urk å fy för att kasta ur sig så hemska ord. Låt honom löpa för allt i världen. Respekten är ändå borta.

• Anonym (g)

Jag tycker det beror på.
    Det beror på omständigheterna och vad den andra personen som är kallad subba har sagt osv.
    Om man i vanliga fall använder sådanna ord.
    Men om du inte accepterar sådanna ord så är det ju bra att det är slut, för då slipper ju du göra slut pga att han använder ord som du inte accepterar.

• Teskedsmamman

Varken fitta eller subba är acceptabla what so ever oavsett om man är arg eller inte....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Är det ok att kalla någon för subba?