• Joana o Neo

blod i avföringen??

Idag när min lilla hund (kinesisk nakenhund)  bajsade såg d ut att va bld i bajset, hon har bajsat mkt idag åxå, säkert 5 gr...lite halvlöst.
    är det något farligt?? eller kan d va något hon äiti?
    igår fick hon kokta morötter (kan tillägga att bajset inte va fäärgat av morötterna utandet  va som blodigt slemm)
    å sen har hon tuggat mkt på ben i dagarna, kanske va e flisa som rivit i tarmen?
    någon som vet? hon e för övrigt pigg!
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Svar på tråden blod i avföringen??
  • Tesssan

en tanke som slog mig är att hon kanske har mask? min lille vovve hade mask när vi hämta hem honom, då va det blod i hans bajs som försvann när masken gjorde det.
    kan ju säkert oxå vara nåt hon ätit, lr benen. men jag e ingen expert.
    kolla bara så hon får i sig vätska om hon e lös i magen. speciellt nu när d e så varmt ute.
    skulle det fortsätta imon lr om du märker att hon mår dåligt tycker jag du ska ringa vet. hellre ringa en gång för mycke än en för lite.

• Joana o Neo
    Tesssan skrev 2008-07-04 23:38:17 följande:
    en tanke som slog mig är att hon kanske har mask? min lille vovve hade mask när vi hämta hem honom, då va det blod i hans bajs som försvann när masken gjorde det.kan ju säkert oxå vara nåt hon ätit, lr benen. men jag e ingen expert. kolla bara så hon får i sig vätska om hon e lös i magen. speciellt nu när d e så varmt ute.skulle det fortsätta imon lr om du märker att hon mår dåligt tycker jag du ska ringa vet. hellre ringa en gång för mycke än en för lite.
    jaa sbolut, å had ehon mått dåligt hade jag gjort d på en gång. d e bara det att hon e somvanligt.
    mask troir ja inte hon har.
    avmaskar mina hundar med ett piller som tar bort alla sorters maskar/parasiter.
    och jag gör det 2 gr/år...
    *¤*nEo O TeSs*¤*
Svar på tråden blod i avföringen??