• Hormonermedhumör

VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?

Som rubriken lyder ?!

Hur fort efter att ägget fäst kan man få symtom såsom illamående ?

Vill endast ha det bästa utav allt !
  • Svar på tråden VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?
  • Grönögat

Hm, det känner man väl inte?

Tja, ägget fäster väl i vecka 5 om jag inte minns fel, så någon gång runt den veckan borde väl några symptom dyka upp.

• Åttiofem

Ägget fäster som tidigast tre dagar efter ÄL. Vissa känner det, men jag tror att det är betydligt färre än vad som utger sig. Alla har vi skensymptom ;)

• Bebbe09

Det tar ca 3-10 dagar från ÄL innan ägget fäster.
    Många kan känna ett litet stick i tjejmagen som nån stuckit in en nål i magen på dig.
    Men som sagt alla känner inte av när ägget fäster och det är helt olika från kvinna till kvinna.
    Och vart ägget skulle fästa sig vet man inte.
    Den sätter sig på ett ställe där den vill sätta sig finns som sagt inget ställe att precis där eller där sätter de sig..
    När ägget vandrat omkring vad den skall så sätter den sig.
    När även ägget fäster kan man få en så kallad nidblödning och det e heller inte alla som får det.

Hoppas jag e rätt på det med informationen annars får nån annan hoppa in.

Puss o kram

• Dimitra

Livmodern är så liten i början så man kan nog inte lokalisera platsen mer än vänstra/högra sidan.

Symtomen brukar komma krypande efter nån vecka eller så. En del får vänta betydligt längre och en del kan få dem några dagar tidigare.

Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Hormonermedhumör
    Svar på #4
    Dimitra skrev 2008-07-05 19:55:46 följande:
    Livmodern är så liten i början så man kan nog inte lokalisera platsen mer än vänstra/högra sidan. Symtomen brukar komma krypande efter nån vecka eller så. En del får vänta betydligt längre och en del kan få dem några dagar tidigare.
    Hade nämligen en enorm stickande smärta i närheten av vä ljumsken exakt en vecka efter 2 ÄL-test med full stegring. ALDRIG haft den smärtan. Den var konstant och värre när man stod upp men bättre när man satt ner. Efter ett besök på gynmott var det inget fel på mig heller. Det enda de kunde se att jag hade tillräckligt tjock slemhinna för att ägget skulle fästa sig...och om jag hade blivit gravid var det ju för tidigt att se på VUL iallafall...
  • Åttiofem

Får hålla tummarna! Jag har haft stick och knåd i nedre partierna i flera dagar nu så mina förhoppningar är höga!

• Dimitra
    Hormonermedhumör skrev 2008-07-06 07:22:19 följande:
    Hade nämligen en enorm stickande smärta i närheten av vä ljumsken exakt en vecka efter 2 ÄL-test med full stegring. ALDRIG haft den smärtan.
    Låter lovande
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Bebbe09
    Hormonermedhumör skrev 2008-07-06 07:22:19 följande:
    Svar på #4 Hade nämligen en enorm stickande smärta i närheten av vä ljumsken exakt en vecka efter 2 ÄL-test med full stegring. ALDRIG haft den smärtan. Den var konstant och värre när man stod upp men bättre när man satt ner. Efter ett besök på gynmott var det inget fel på mig heller. Det enda de kunde se att jag hade tillräckligt tjock slemhinna för att ägget skulle fästa sig...och om jag hade blivit gravid var det ju för tidigt att se på VUL iallafall...
    då får man hålla tummarna för dig och önska lycka till. =D
  • Hormonermedhumör
    Svar på #7
    Dimitra skrev 2008-07-06 11:36:56 följande:
    Låter lovande
    Jaså tycker du ? Kan det ha varit ägget som fäste ? Tror inte att jag haft nån nidblödning. Har dock idag börjat få mensliknande värk i ländrygg och övre lår ...
  • Hormonermedhumör
    Svar på #8
    Bebbe09 skrev 2008-07-06 12:28:25 följande:
    då får man hålla tummarna för dig och önska lycka till. =D
    Vad tror du utifrån min beskrivning ?
Svar på tråden VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?