VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?
Som rubriken lyder ?!
Hur fort efter att ägget fäst kan man få symtom såsom illamående ?
Som rubriken lyder ?!
Hur fort efter att ägget fäst kan man få symtom såsom illamående ?
Hm, det känner man väl inte?
Tja, ägget fäster väl i vecka 5 om jag inte minns fel, så någon gång runt den veckan borde väl några symptom dyka upp.
Ägget fäster som tidigast tre dagar efter ÄL. Vissa känner det, men jag tror att det är betydligt färre än vad som utger sig. Alla har vi skensymptom ;)
Det tar ca 3-10 dagar från ÄL innan ägget fäster.
Många kan känna ett litet stick i tjejmagen som nån stuckit in en nål i magen på dig.
Men som sagt alla känner inte av när ägget fäster och det är helt olika från kvinna till kvinna.
Och vart ägget skulle fästa sig vet man inte.
Den sätter sig på ett ställe där den vill sätta sig finns som sagt inget ställe att precis där eller där sätter de sig..
När ägget vandrat omkring vad den skall så sätter den sig.
När även ägget fäster kan man få en så kallad nidblödning och det e heller inte alla som får det.
Hoppas jag e rätt på det med informationen annars får nån annan hoppa in.
Puss o kram
Livmodern är så liten i början så man kan nog inte lokalisera platsen mer än vänstra/högra sidan.
Symtomen brukar komma krypande efter nån vecka eller så. En del får vänta betydligt längre och en del kan få dem några dagar tidigare.
Får hålla tummarna! Jag har haft stick och knåd i nedre partierna i flera dagar nu så mina förhoppningar är höga!