• Ssnuttan

Någon som kopplat ur airbagen på en Renault Megane??

Vi har en Renault Megane som vi funderar på att koppla ur airbagen på passagerar sätet för att sätta barnstolen i framsätet men när vi frågade bilaffärer som vi köpte bilen hos sa han att detta inte gick att koppla ur.

Undrar nu om det är någon som har en sådan bil och som har kopplat ur airbagen eller om det helt enkelt inte går vilket jag tycker verkar konstigt?

• Svar på tråden Någon som kopplat ur airbagen på en Renault Megane??
  • Mjölktänder

Hej!
    Har en Renault Megane Touring-06. På den sitter det ett vred som man får trycka in samtidigt som man vrider till "off". Den sitter på sidan av handskfacket, mot dörren på passagerarsidan.
    Vår son sitter bak har hört att airbagen kan lösa ut trots att man stängt av den. Vet inte hur mycket sanning det är i det.
    Lycka till.

• Superhero

samma här.(renault megane) vi har också fått informationen att den ej går att koppla ur. detta för att det tydligen hänt på tidigare bilmodeller då man kunde stänga av airbagen att den ändå löst ut!!! detta med väldigt tråkiga följder om ett litet barn sitter där...

alltså måste man nu för tiden även inte bara stänga av aribagen utan även ta bort själva krutladdningen för att det inte på något sätt sta kunna lösa ut. att plocka ur krutladdningen är tydligen inte helt enkelt. därför säger man att den inte går att koppla ur. det är iaf svaret vi fått. och efter det skulle jag inte våga ha mitt lilla hjärta ifram även om jag tryckt av airbagen på en knapp.

• Ssnuttan

Nej verkligen inte skulle vara livrädd hela tiden :( Det var ju tråkigt att det inte gick att koppla ur :( Vi har ju planerat för ett till barn o det är bilen alldeles för liten för för att ha två barnstolar bak då min sambo är väldiogt lång o sitter väldigt långt bak med stolen :(

Har du fortfarande avbetalningar på bilen så det är ju inte direkt så att man kan åka och köpa sig en ny :(

Svar på tråden Någon som kopplat ur airbagen på en Renault Megane??