• Busbellan

Hjälp!!! Missfärgad tvätt

Hade precis tvättat färdigt en maskin vittvätt och när jag ska ta ut kläderna ser jag att allt som ska vara vitt på plaggen istället nu är grått
    Sonen har varit så vänlig och slängt in en svart sko i tvättmaskinen innan jag satte igång den.
    Finns det nåt att göra åt de missfärgade kläderna?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Hjälp!!! Missfärgad tvätt
  • Champagne

Är det bara vittvätt? Har du klorin hemma? Släng in lite och tvätta igen! Men ta bort skon först

Be young, have fun, taste La Grande Dame
  • Busbellan
    La Grande Dame skrev 2008-07-05 13:08:53 följande:
    Är det bara vittvätt? Har du klorin hemma? Släng in lite och tvätta igen! Men ta bort skon först
    Nej, allt är inte helvitt. Det som är helvitt är det som spelar mindre roll att det är missfärgat. Det är barnens alla mönstrade tröjor som är lite trist om de är förstörda.
    Jag ska försöka tänka på att tvätta utan skor nästa gång
  • Champagne

Det finns blekande tvättmedel för vittvätt... kanske kan du använda det på barnens tröjor?

• Michisen

Vanish Oxy Action hjälpte för att få det vita vitt utan att bleka färgerna när min sambo tvättade vittvätt (mina trosor) ihop med sina svarta nya strumpor! :)

• Busbellan
    Michisen skrev 2008-07-05 13:36:34 följande:
    Vanish Oxy Action hjälpte för att få det vita vitt utan att bleka färgerna när min sambo tvättade vittvätt (mina trosor) ihop med sina svarta nya strumpor! :)
    Jag har sängt in en tvätt med vanish nu, får hoppas att det hjälper
  • Champagne
    Nogula skrev 2008-07-05 15:04:05 följande:
    Jag har sängt in en tvätt med vanish nu, får hoppas att det hjälper
    Håller tummarna !
  • snart mamma igen

ibland hjälper de o bara tvätta om tvätten Hoppas du får de fixat

Svar på tråden Hjälp!!! Missfärgad tvätt