• boomi78

Gravid v 10 & studsmatta

Kankse en dum fråga, men jag är barnsligt förtjust i att hoppa studsmatta. Hur länge kan man göra det tror ni? Nu i v9 snart 10. Känns som att man hoppar "loss" knytet därinne?

• Svar på tråden Gravid v 10 & studsmatta
  • Baguetten

Jag ha ringen aning...Men jag själv skulle nog låta bli att hoppa redan från det att jag fick veta att jag va gravid.. Men man kan ju alltid ligga å sola på den :o) Tyvärr är magen för stor nu så jag kan inte ens göra det -.o(

• hoppasålängtar

Det jag har hört är att man som gravid kan röra sig och motionera precis som vanligt om man inte håller på me elitidrott. Men det kan väl studsmatta knappast räknas som? Jag är i v 11 och så sent som i förrgår hoppade jag studsmatta! Jag skulle inte oroa mig om jag var du, fostret ligger tryggt inbäddad. Fast oroar du dig kan du ju låta bli för orons skull förstås....

• No way

Det enda jag har hört är att man inte ska hoppa efter att man fått barn. Aldrig alltså Det som är så kul

• Lilith74

I min gravidbok står det: Undvik hård träning, hopp och tävlingsmoment.
    Jag personligen skulle absolut inte hoppa efter gravbesked.

• LillaZ

No way skrev 2008-07-05 20:06:06 följande:
    Det enda jag har hört är att man inte ska hoppa efter att man fått barn. Aldrig alltså Det som är så kul

Vadå? Alltså vadå aldrig hoppa efter att man har fått barn? Det som är så roligt, varför får man inte det? Och vilken sorts hopp? *ledsen*

• No way
    LillaZ skrev 2008-07-05 20:17:10 följande:
    No way skrev 2008-07-05 20:06:06 följande:Det enda jag har hört är att man inte ska hoppa efter att man fått barn. Aldrig alltså Det som är så kulVadå? Alltså vadå aldrig hoppa efter att man har fått barn? Det som är så roligt, varför får man inte det? Och vilken sorts hopp? *ledsen*
    Har nåt att göra med att man är försvagad i musklerna.. Men skit samma jag hoppas iaf..
  • tejej

Jag skulle inte hoppa studsmatta även om jag var nygravid. Har inga vetenskapliga belägg, men det skulle bara kännas helt fel!

• LillaZ

Menar dom att man ALDRIG får göra det eller bara en viss tid? Eftersom jag såg att du skrev "aldrig" i ditt inlägg, men kunde ju tolkas på två sätt.

• No way
    LillaZ skrev 2008-07-05 20:21:36 följande:
    Menar dom att man ALDRIG får göra det eller bara en viss tid? Eftersom jag såg att du skrev "aldrig" i ditt inlägg, men kunde ju tolkas på två sätt.
    Tydligen ALDRIG Eller får och får men det ska undvikas..
  • jollan

Jag har hört att man ska undvika det helt i allafall hela graviditeten, sen har jag inte hört något om efteråt.

Dock vill jag säga att jag hoppade loss som tusan i början innan jag hörde det här och det verkar ju ha gått bra för min bebis ändå :)

Svar på tråden Gravid v 10 & studsmatta