• Billan n

Hu rär det när man får missfall?

Hur märker man att det är missfall på gång? några täcken innan man börjat blött?
    så länge man inte blöder eller får färgade flytningar så är det inget missfall eller hur är det? är så orolig, har en ihållande mensvärk idag och det har jag inte haft förut utan den har kommit och gått hela tiden, men imorse vaknade jag med en ihållande mensvärk och den håller fortfarande i sig, är rädd att det är ett täcken på missfall
  • Svar på tråden Hu rär det när man får missfall?
  • misssecret

Jag hade inga som helst tecken innan det började blöda.
    Mensvärk från och till i början är helt normalt behöver inte alls vara missfall men är det i samband med blödning bör du kolla upp annars försök inte oroa dig, jag vet det är svårt och en vääääldigt lång väntan..

• Billan n

men min mensvärk håller ju i sig precis hela tiden och det har den gjort hela dan den är där hela hela tiden, är så orolig om det är ett täcken på missfall

• Mcmajjsan

Jag har haft konstant mensvärk sedan jag plussade. Väldigt normalt, men precis lika normalt att inte känna ngt alls. Så länge det inte är kraftiga smärtor eller blod bör du vara lugn =)

Billan n skrev 2008-07-05 17:32:49 följande:

men min mensvärk håller ju i sig precis hela tiden och det har den gjort hela dan den är där hela hela tiden, är så orolig om det är ett täcken på missfall
  • Mcmajjsan

Jag har haft konstant mensvärk sedan jag plussade. Väldigt normalt, men precis lika normalt att inte känna ngt alls. Så länge det inte är kraftiga smärtor eller blod bör du vara lugn =)

Billan n skrev 2008-07-05 17:32:49 följande:

• Billan n

vad menas då med kratfiga smärtor, hur kraftiga ska dom vara då? min mensvärk är rejäl tycker jag känns som mensen kan komma vilken sekund som helst, så som det känns nu gör det ALLTID precis innan jag får mensen och den värken är ganska stark

• Mcmajjsan

Smärtor menas att det känns som mer än mensvärk och du får rent ont.

• Billan n

jag har en stark mensvärk bara

• Mcmajjsan

Då tycker jag du kan ta det lungt. Det hade jag gjort! Men är du osäker så ring. Bättre det än att må dåligt.

• Billan n

Ja men det är så svårt, har haft två missfall tidigare och är så rädd för att få det igen, vi har gjort 4 st ivf försök pga att sambon har få spermier men vi lyckades bara en gång där och fick tidigt missfall, sen upptäcktes det att jag hade ett högt tsh värde som måste vara bra för stt kunna bli gravid, har nu ätit levaxin som hjälper mot det i ca 3 månader nu och kommer få äta dessa livet ut, måste ha blivit gravid samma månad jag började med dom för imorn går jag in i vecka 8, kanske därför inte vi lyckats innan pga att mitt tsh värde som var skyhögt det låg på 294 när det upptäcktes och normalt ska ligga på under 5, dom har inte hunnit ställa in rätt dos på mig än därför är jag så orolig för missfall, är ju större chans att jag får det nu eftersom värdet inte är bra ännu så då vet man ju orsaken till varför det blir i sånnafall, men är ganska säker på att jag kommer få missfall

Nu har den starka värken försvunnit iallafall, känner mig väldigt öm om magen det är det enda och torr i munnen, inte en tendens till varken ömma bröst eller bröstvårtor och det skrämmer mig lite

• misssecret

då förstår jag du är orolig har haft mycket jobbigt bakom dig men är du redan i v8 så tycker jag du ringer till kk och beskriv din oro överdriv gärna så får du göra ett Vul då får du se om allt verkar ok!! Det gjorde jag när jag var orolig. Om de inte vill boka tid till dig säg att du blödit lite också!!!

Svar på tråden Hu rär det när man får missfall?