• jordnöten

Tips på resmål i sverige med 3-åring och 1½-åring????

Önskar tips på vad vi ska hitta på, på vår 3 veckor långa semester som börjar idag. Har bil och tänkte hålla oss i sverige. Bor i västmanland.

• Svar på tråden Tips på resmål i sverige med 3-åring och 1½-åring????
  • Solskensmor

Ja då har ni ju inte så långt att köra till Furuvik och Rullsand, kanske kan vara nåt. Vi funderar på Eskilstunaparken, har ni varit där?

• princess of woolfs

Parken zoo i Eskilstuna menar du? Helt värdelös för så små barn, enligt mig, årets nyhet är fjärilar, kanske inte så kul.
    Astrid lindgrens värld i vimmerby? Har inte själv varit där, vi tänkte ta det nästa år, men d är nog kul.
    Skara sommarland har nåt för alla åldrar.
    Borås djurpark.
    Öland.

• Crazy Baby

Vi ska åka till Kolmården med våra döttrar som är 3 och 1,5år. Två dagar med övernattning tror vi blir lagom för oss!

• Trissvinnaren

Kolmårdens djurpark! Där är vi varje år och det är kul för oss alla!

Tänk efter vad ni föräldrar gillar och utgå från det, gillar ni lek och bad, motorsport, djur, äventyr, snickra, måla, cirkus, fiske...?

Eftersom jag själv bor i vackra och mångsidiga Dalarna slår jag ett slag för det också, Leksands sommarlad är vårt favoritställe på somrarna, vi gillar att leka och hoppa och bada allihopa! Orsa har en väldigt fin camping, långgrund sandstrand, rent vatten, rolig underhållning...varje onsdag(?) musik på gator och torg i centrum.

Kolla på www.barnsemester.se så hittar du många fina tips och reccentioner!

• mia maria

Jag rekommenderar oxå Leksands Sommarland, dit åker vi på tisd Kommer att bo på campingen bredvid; Leksand Strand.

Rekommenderar även Tomteland utanför Mora, samt Parken Zoo i E-tuna - tycker det är kanon!

• Hallonmopeden

Rekommenderar Öland, här finns Ölands Djurpark, Lådbilslandet, Trollskogen, härliga sandstränder m.m.

• Ciccilionaa

Vi har barn i samma ålder och åker 2 veckor till Skåne, sedan via Västkusten och Värmland hem till Stockholm igen.

Ett tips är Borrby strandbad.

C

• småhispig

Astrid Lindgrens värld i Vimmerby! Vår dotter på 3,5 älskade det, både i fjol och i år och lillebror 1,5 hade också kul när han sprang ut och in i de små husen eller applåderade allsången. Dessutom är allt välordnat, med mat, toaletter, fika, lekytor etc. Om det går ska man undvika värsta högsäsongen, i år va vi där veckan före midsommar och det var en hel del gäster, men ändå gott om plats.

Svar på tråden Tips på resmål i sverige med 3-åring och 1½-åring????