Hur länge ska barnet sitta i grodposition i sjal?
Finns det någon gräns (barnets vikt eller längd) på när barnet ska sitta med benen utanför i sjalen istället för i grodposition? Vi använder en Looma Sino trikåsjal med korsknytning.
Finns det någon gräns (barnets vikt eller längd) på när barnet ska sitta med benen utanför i sjalen istället för i grodposition? Vi använder en Looma Sino trikåsjal med korsknytning.
jag är ingen expert på långsjalar och knytningar (har andra sjalar) men både i easyhug och ringsjal så sitter dom ju i grodposition fast benen är utanför. Tyget ska väl alltid vara "knäveck till knäveck" och då blir det ju automatiskt grodposition.
Om du menar att benen kan "sticka ut" och gå vid sidorna på bäraren istället för att vara uppdragna så brukar det vara lagom att byta till det när barnet är sisådär 3 månader, om inte barnet protesterat tidigare
Åh, tack för svaren! Har inte varit inne här på några dagar, därför har jag inte svarat. Det var precis så jag menade, när man kan börja ha benen utanför. Då kan vi börja med det nu då.
Går det att ha bebis framlänges i sjalen också? Kan man börja med det vid tre månader också?
Angående att ha benen hängande tipsade någon om denna länk.
www.pepplon.se/information.php
Tack!