• Trasan0606

Åka tåg - var har ni gjort av vagnen?

Ska åka till gbg imorgon och har en bugaboo med sittdel nu. Börjar bli lite smått stressad över hur jag ska göra med vagnen, läste på sj´s hemsida att den skall förvaras där övrigt bagage finns men hur sjutton ska det få plats?

Visst, den går att fälla ihop och sittdelen kan jag placera - tja ingen aning...? Kanske är jättelöjlig nu men man har typ 5 min att kliva på och det är lagom tajt utan barn och vagn och bagage och allt annat...

Tips tas väääääldigt tacksamt emot!

• Svar på tråden Åka tåg - var har ni gjort av vagnen?
  • Pilgrimka

Jag brukar se till att jag är bland de första att kliva på. Har själv en dubbelvagn från babyproffsen.
    Så öser jag in allt i "éntren" vagn, barn och väskor. De som inte har barn hinne rgott springa till en annan ingång är min filosofi.
    Brukar fälla vagnen innan jag kliver på.
    Väl inne så stuvar jag undan allt där bagaget ska vara.

Får det inte riktigt plats så är det SJs problem inte mitt.

Lycka till!

• Thuva03

När jag har åkt tåg så har jag ställt vagnen bakom några stolar där det finns lite större plats annars har jag flyttat på väskor så att jag få in vagnen under där väskorna ska stå och fäller ned handtaget. Oftast så brukar det stå en massa väskor det man kan parkera barnvagnen men jag bara flytter. Visst kan folk bli sura men det skiter jag i. JAg har en barnvagn och den måste stå där. Väskor kan man ställa någon annan stans. Vissa kan man lägga under stolen eller något. Har aldrig fällt ihop min vagn när jag har åkt tåg. Den tar liksom lika storplats på längden ändå.

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Caffreys

Åker du X2000 finns det begränsat med plats, men i vagn 6 är det bättre. Var beredd på att fälla ihop vagnen. Åker du däremot IC brukar det finnas lite bättre med plats.

För säkerheten så kan man inte blockera gångar eller dörrar.

Men som sagt se till att du kan fälla ihop vagnen för det kanske är fler än du med vagn.

• Trasan0606

Åker med X2000...

Pilgrimka - då har du alltså två barn att hålla koll på också..? Det är bra gjort att få med allt. Tack för tipset. Ska var där örntidigt!

• SvanFlikkan

Åkte mellan sthlm-bräcke och åkte då med "barnvagnen" där hade dom ett stort utrymme för vagnar.

• Trasan0606

Ok - klarar ni alla det så ska jag också det! Har en kompis som glömde skötväskan på perrongen och såg den när tåget rullade. Fem minuter sket hennes lillkille ner sig totalt och alla blöjor låg i den väskan...

Med min tur är det jag som gör samma sak imorgon!

• Thuva03

Ett tips lägg alla saker i vagnen ha den lilla i en sele. då glömmer du inget. sen är det bara att lyfta ombord allt. Lycka till!

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Jonsi

Som någon skrev, vagn 6 har nog bäst plats - släng in vagnen där även om du inte har plats där, lite fräck får man vara! Jag har själv åkt en gång Falköping-Stockholm med vagnen framför en av ytterdörrarna, inte så bra med tanke på att det blockerar en utgång, men det fanns helt enkelt inte plats, och konduktören sa inget. Lyckligtvis var det aldrig perrong på den sidan, så ingen behövde gå av där, men då hade man ju bara behövt rulla vangen till motsatt dörr. (Hängde ni med i svängarna?) Annars är ett tips att boka familjevagnen, har man litet barn får man TRE sittplatser på en betalande vuxen!! Tanken är att två sittplatser går åt till att ha babyliften på.

• bellanbus

De gånger jag åkte tåg med barnvagn (vilket var ett antal) så satte jag mig i den vagnen med extra utrymme för just barnvagnar. Stod där väskor så flyttade jag på dem...

Toys and flavours....tjoss
Svar på tråden Åka tåg - var har ni gjort av vagnen?