• FruMansour

Vart i Göteborg vill man bo och varför?????

Om jag funderar på att flytta till Göteborg, vart skulle du rekommendera mig att söka bostad?

Vore bra om det är lite utanför men att man snabbt kan ta sig in till centralaste centrum. Jag vill ha ett grönt och trevligt område som inte kostar skjortan. Finns det?

Skriv och berätta lite om Ditt Göteborg!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vart i Göteborg vill man bo och varför?????
  • Låtten

Det skulle helt klart kosta skjortan att bo där jag helst vill i Göteborg..
    Men jag skulle nog rekommendera dig Partille, nära stan,billigare kommunskatt, grönt och lugnt och bra o relativt billiga bostäder.

• FruMansour

Oj många alternativ. med tanke på att jag aldrig bott i en storstad tidigare så känns det dumt att köpa nått till en början. Hur är läget med hyresrätter? Lika omöjligt som i Sthlm eller?

• Tigerunge

Björkekärr/ delsjöområdet/lunden. Mycket nära stan, men även badsjöar.

• enlitenbitkaka

Beror som sagt på vart du vill bo Nöjer du dig med utkanten eller kranskommunerna så kan det funka! Och beroende på vilket bostadsbolag kan man yrka förtur pga jobb osv. Vi halkade in på en räkmacka och fick en 3:a 1:hand hos Poseidon, ett av göteborgs största bostadsbolag.

FruMansour skrev 2008-07-05 23:03:39 följande:
    Oj många alternativ. med tanke på att jag aldrig bott i en storstad tidigare så känns det dumt att köpa nått till en början. Hur är läget med hyresrätter? Lika omöjligt som i Sthlm eller?
  • Låtten

Det är väldigt svårt att få lägenhet i ett okej område, men ibland har man tur.Bostadsrätterna och husen är dock dyra, kanske inte som sthlm, men dyra
    Dom områderna som räknats upp här är dyra...men kolla på boplats.se

• Imas

Vi bor i en förort till Göteborg, och skall flytta nu 1 aug så våran lägenhet kommer stå tom i 3 månader om du är intresserad :) Vi har en privat hyresvärd som är jättesnäll.

• enlitenbitkaka

Just det; ett område som inte är svindyrt men mysigt; runt Ramberget/Keillers park på Hisingen. hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx&var=ramberget&PlaceId=2915299

Vi bodde inte alls centralt utan ute i Länsmansgården, trivdes kanonbra! Nära till skogen, slingor och sen nära ut på landet och havet. 20min in till Brunnsparken med spårvagn. Ända tills de sköt killen i kiosken nedanför vårt hus Fundersam

• FruMansour
    Imas skrev 2008-07-05 23:07:25 följande:
    Vi bor i en förort till Göteborg, och skall flytta nu 1 aug så våran lägenhet kommer stå tom i 3 månader om du är intresserad :) Vi har en privat hyresvärd som är jättesnäll.
    Jättesnällt, men ska genomgå en Gastric Bypassoperation i Sundsvall innan jag flyttar. Då är jag sen sjukskriven i 4 mån vilket gör att jag hinner installera mig i stan och samtidigt smygtitta på jobb också. Blir nog inte opererad förrän typ jan 2009 men måste ju kolla runt då man måste fixa dagis osv också.... Blir ju en flytt på 90 mil. Är ju inte direkt grannstaden.
  • FruMansour
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-05 23:10:40 följande:
    Just det; ett område som inte är svindyrt men mysigt; runt Ramberget/Keillers park på Hisingen. hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx&var=rambe...Vi bodde inte alls centralt utan ute i Länsmansgården, trivdes kanonbra! Nära till skogen, slingor och sen nära ut på landet och havet. 20min in till Brunnsparken med spårvagn. Ända tills de sköt killen i kiosken nedanför vårt hus
    Oj det såg verkligen grönt ut på kartan. Passar mig som har hund dessutom. Ska kolla upp det närmare. Behöver all info jag kan få om stan så jag tar tacksamt emot alla inlägg bara de handlar om GBG. :)
  • FruMansour

Jag behöver inte på så centralt men vill att det ska vara lättsamt och inte ta alltför lång tid att ta sig in till stan.

• FruMansour

*går ut och kissar doggen en stund*

• enlitenbitkaka

Ja vi har vovve och gick mååååånga promenader där Roligt efsm många andra också går med sina vovvar där...! Valpkursen vi gick höll till och med till där! Sen är ju Slottskogen guld värd om man har vovve men vill bo centralt!

FruMansour skrev 2008-07-05 23:20:50 följande:
    Oj det såg verkligen grönt ut på kartan. Passar mig som har hund dessutom. Ska kolla upp det närmare. Behöver all info jag kan få om stan så jag tar tacksamt emot alla inlägg bara de handlar om GBG. :)
  • FruMansour
    Låtten skrev 2008-07-05 23:06:37 följande:
    Det är väldigt svårt att få lägenhet i ett okej område, men ibland har man tur.Bostadsrätterna och husen är dock dyra, kanske inte som sthlm, men dyraDom områderna som räknats upp här är dyra...men kolla på boplats.se
    Jag kommer inte in på den länken.
  • lillan1975

Hjällbo 10 min till stan med spårvagn och mycket grönområde, mångkulturellt och trivsamt inte alls som medierna beskriver det.
    Fina lägenheter, "bondegärdet" en 3-a på 80 kv ca 5000 kr i hyra

• FruMansour
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-06 10:45:36 följande:
    www.boplatsgbg.se/Här hittar du många lägenheter från flera bostadsbolag.
    Tack, ska kolla upp det!
  • FruMansour
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-06 10:45:36 följande:
    www.boplatsgbg.se/Här hittar du många lägenheter från flera bostadsbolag.
    Du läste mina tankar då jag just hade tänkt Googla på bostadsförmedlingar i Gbg
Svar på tråden Vart i Göteborg vill man bo och varför?????