• Mamma Zara

Någon mer som har starkare och snabbare puls:-(?

Hej!
    Sedan ett par veckor tillbaka lider jag av att min puls är mycket starkare än normalt, den slår lite för snabbt för att jag ska kunna känna att allt är som vanligt.. inte att det rusar iväg, bara att jag inte kan slappna av och blir stresad och kan räkna med hela tiden..
    Jätte jobbigt!! Bm har tagit blodtryck o allt ser bra ut.. jaha vad gör man nu då.. känns jätte jobbigt att lägga sig fölr att sova och inte komma till ro.. el om man stiger upp på morgonen och känner hur hjärtat riktigt bankar hårt..
    Någon mer som har det el har en förklaring på det hela?
    Är i v 22../Z

• Svar på tråden Någon mer som har starkare och snabbare puls:-(?
  • Lev livet som du borde ha gjort

Jag har jätte stark puls. Speciellt på magen! Den hoppar upp och ner jätte synligt Undrar ibland om det inte är bebisen hjärta man ser slår haha, men det kan det ju inte vara Räcka ut tungan

• Mamma Zara

men känner du inte dig besvärad av den? så du kan känna den i hela kroppen och räkna med?

• Lev livet som du borde ha gjort

hmm, nee, inte riktigt, men när jag ligger ner så känner jag ju pulsen jätte starkt, och det kan vara lite småjobbigt. Men inte annars, te.x när jag står upp eller sitter så är det inte besvärligt. Bara när man ligger ner och tar det lugnt.

• Baguetten

Får oxå jätte hög puls ibland känns som hjärtat nästan ska explodera... blir även ibland fruktansvärt anfådd å andas jätte högt.. känns ungefär som världens panikångest... har inte tagit upp det med bm än å nu är hon på semester

• BrödernaBus

Så känner jag med nu i v 12 men det är för att hjärtat får arbeta hårdare med att pumpa runt blodet. Känns nästan som hjärtklappning och jag tom hör min egen puls.

• jannike85

jag har också det, det är rätt vanligt när man är gravid att pulsen ökar eftersom hjärtat arbetar mer...

"Hjärtat arbetar mer under graviditeten. Blodmängden ökar från omkring 4 till 6 liter och vilopulsen stiger från 70-75 vid graviditetens början, till 80-85 vid slutet av graviditeten. Fostret får sin egen blodcirkulation så snart hjärtat bildats, vilket sker ungefär i sjätte veckan. "

www.tryggabarn.nu/barn/Page2404.html

• Mamma Zara

jag har detta mest på morgonen och föriddgaen, jag blir nästan helt andfådd och yr av detta.. as jobbigt! svettas och mår kasst.. men så länge BM säger att vad hon kan se så är allt bra.. vad gör man då? Hmm är det lönt att gå till en doktor?

• stfu

gå till en läkare o kolla upp d..
    jag hade oxå väldigt hög puls.. d va ett tecken på infektion i kroppen. pulsen kom upp i 130.
    nu ligger den på mellan 100-110.
    väldigt jobbigt e d.
    men jag har jättelåg blodvärde oxå, :/

• pojkens

hej,
    jag känner precis likadant. Är i slutet av v.18 nu och det har väl framförallt varit så i 2-3 veckor nu. Tidigare gick bara pulsen upp under träning men nu kan jag ligga ner i soffan och det känns som om hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen. Och på magens syns pulsen också. Det är oerhört irriterande men jag har inte högt blodtryck och mår bra i övrigt så jag försöker tänka att det är ok och bara ser till att jag inte kommer upp alltför mycket i puls under träning.

Svar på tråden Någon mer som har starkare och snabbare puls:-(?