Sovsäckslakan
Vi ska fara till fjällen här i augusti o skulle behöva sovsäckslakan att sätta i våra sovsäckar. Vilket sorts tyg är bäst att använda? Finns det någon som har något mönster som man kan sy själv?
Vi ska fara till fjällen här i augusti o skulle behöva sovsäckslakan att sätta i våra sovsäckar. Vilket sorts tyg är bäst att använda? Finns det någon som har något mönster som man kan sy själv?
Jag sydde av billiga påslakan eller örngott när jag var fattig studerande, men måste erkänna att de köpta sidenlakanen man kan köpa i sportbutiker är långt mkt bättre, skönare, mindre och lättare än hemmasydda bomullslakan!
nåt mönster använde jag aldrig, jag måttade helt enkelt på sovsäcken! Sen sydde jag i knappar i sovsäcken och matchade knapphål på lakanet, så att man kunde använda dragkedjan som vanligt, och även koppla samman flera sovsäckar. Bra när man ville minska vikten på packningen och öka gosfaktorn - två sovsäckar till tre pers! =) (och folk tror att scouting är töntigt, haha! Har aldrig hånglat så mkt som i scoutsammanhang)