• mamma i  mars

För lågt spjälskydd?

Vaknade inatt av att lilltösen på 3,5 månader gallskrek. När jag kikade in till henne såg jag att hon lyckats klämma in foten och en bra bit av benet emellan pinnarna på spjälsängen. Tydligen är spjälskyddet vi har för lågt. Finns det olika höjder på dem att köpa, eller är alla samma storlek? Någon som har någon idé på hur man kan lösa det, ska man sätta för någonting på resterande bit upp så hon inte lyckas igen? Vad i så fall?

• Svar på tråden För lågt spjälskydd?
  • emmagulle

Det finns olika höjder på spjälskydd,jag har flera olika modeller!

• mirrebusan

har med ett som e för lågt, vi har satt filtar runt sängen så han inte ska kläma sig.

mamma i mars skrev 2008-07-06 10:15:21 följande:

Vaknade inatt av att lilltösen på 3,5 månader gallskrek. När jag kikade in till henne såg jag att hon lyckats klämma in foten och en bra bit av benet emellan pinnarna på spjälsängen. Tydligen är spjälskyddet vi har för lågt. Finns det olika höjder på dem att köpa, eller är alla samma storlek? Någon som har någon idé på hur man kan lösa det, ska man sätta för någonting på resterande bit upp så hon inte lyckas igen? Vad i så fall?
  • mamma i  mars

Okej, testar hänga en filt och ser om det går bra, men ska nog hålla utkik efter en annan storlek ändå. Såg så hemskt ut när hon vridit benet helt =(

• MammaMandiz

Det hände min dotter i natt också. Funderar över samma sak

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Maggiepuh

Trä handdukar mellan spjälrorna till önskad höjd.

• mamma i  mars

Var kan man hitta billiga spjälskydd? Jag köpte det vi har nu i Ullared, men vet inte vilka affärer som säljer billiga annars.

• mamma i  mars

Jo det är sant. Ska nog göra som så att sy ihop två stycken. Någon som har gjort annorlunda, är kul att läsa vad ni har för lösningar =)

• Jo  anna

Rätt start har höga, men dom är ju ganska dyra. =/ Har ett sånt till min son för att han bara sparkade över det från ikea och fick in benen mellan spjälorna.

• Ruggugglan

Vi köpte ett högt spjälskydd på babyproffsen. Men det kostade en hel del. Ullared har, men de som fanns när jag var där sist var inte så höga. Men man kan ju sy ihop som en del tipsat!

• Liten familj

Jag tror jag såg att de hade några olika höga skydd på Coop forum...

• mamma i  mars

En filt funkade ovanligt bra att lägga emellan faktiskt. Trodde inte riktigt det, men det blev bra.

Svar på tråden För lågt spjälskydd?