• underverket 06

Vilka sjukhus i Stockholmsområdet har patienthotell?

Funderar inför förlossningen, visserligen flera månader kvar, men ändå. Undrar vilka sjukhus mannen får sova kvar på. Han får väl alltid det i mån av plats, men vilka sjukhus har patienthotell? Vet att Danderyd har patienthotell. Karolinska har ju inget patienthotell, men hur är det med familjerum, för det finns väl något som heter det? Betyder familjerum att man får sova i enskilt rum? Hur är det med Huddinge och Södersjukhuset?

Hur är det med patienthotellen? Blir man flyttad dit direkt efter förlossningen om man inte har några besvär? Hur länge får man vara kvar på patienthotell? Finns det tillgång till sjukvårdspersonal där?

• Svar på tråden Vilka sjukhus i Stockholmsområdet har patienthotell?
  • Tinastina

OM du vill ha ett egent rum med dig din man och nykomlingen, så är mitt bästa tips att försöka få en plats på BB stockholm som ligger på danderyds sjukhus. dom är även helt underbara där.

• linhen

På KS har de väl nåt de kallar lilla enheten? Som pappan får stanna på?

• linhen

Till Hotell-BB på DS blir du flyttad hyfsat omgående. Jobba BM och uska där. Toppenbra!

• FruFoxy

linhen:
    Kommer alla till hotell-BB som föder på DS? Får pappan alltid sova kvar där?

• Dampan

FruFoxy

nej alla som föder på ds kommer inte till "hotell BB" utan de e bara dom som har haft någorlunda komplikationsfria förlossningar samt att man moste ha gått till vecka 37 i graviditeten...

om jag har förstått de hela rätt..

resten kommer till vanliga BB avdelningen

• FruFoxy

Dampan:
    Vet du om pappan får stanna kvar på den vanliga BB-avdelningen?

• Dampan

både ja och nej.. i mån av plats får pappan stanna kvar... när våran dotter föddes så fick vi dela rum med 2-3 andra mammor och deras män de första dygnen sedan sista natten fick vi ett helt eget rum vilket va jätteskönt.. men de gjorde mig inte så himla mycke huvudsaken va att min man fick sova över.

så svar på din fråga, ja dom får sova över i mån av plats, tror dock att vi fick betala för hans säng men de gör man nog överallt.

• underverket 06

På patienthotellet får väl alltid pappan stanna kvar, för där får man väl alltid eget rum, eller?

• Dampan

ja på patienthotellet får pappan alltid sova kvar..

• projekt vip

Tjejer!
    Glöm inte Södertälje Sjukhus. Liten enhet med bra kontinuitet och pappa får stanna kvar.

• Anne69

Även på BB-avdelningarna på Danderyd får pappan sova kvar - alla rum utom ett är familjerum med två sängar!

Svar på tråden Vilka sjukhus i Stockholmsområdet har patienthotell?