dra-på-lakan ikea
Någon som vet... Måtten på ikeamadrasserna måste väl ändå vara samma som de flesta andra spjälsängar? vet att täckena varierar men, madrassen...
Någon som vet... Måtten på ikeamadrasserna måste väl ändå vara samma som de flesta andra spjälsängar? vet att täckena varierar men, madrassen...
Jag vet inte riktigt. Jag har också köpt ett dra-på-lakan till min sons spjälsäng.
Har inte testat ännu.
Vi köpte madrassen till spjälsängen på Gekås i Ullared och dra på lakan från Ikea och det passar perfekt. Jag tror att de flesta madrasser o spjälsängar har samma mått så det borde passa.
Sen att täcken och påslakan, kuddar och örngott kan ha olika storlekar det är ganska vanligt...
Madrassen är 120*60, standardstorlek. De har varit i annan storlek tills förra hösten.
Ska kanske tillägga att vi köpte även spjälsängen på Ikea, det blev en Hensvik och vi är mycket nöjda
Dra på lakanen som vi köpte 06 är grymt omjuka! Jag skulle ta ett vanligt lakan, gosigt och mjukt, och klippa sönder.
Fast ärligt talat så kommer vi inte använda spjälsäng denna gång, men det är en elt annan fråga...
Har några drapålakan från ikea i annan spjälsäng och det passar. Skulle inte rekommendera dem dock, blir jättenoppiga så fort man använder dem. Knappast skönt att sova på. Föredrar vanliga lakan som man viker runt.