• staaaaar

Ni som varit på MALDIVERNA, se hit!!

Hej på er!

Jag & min sambo funderar på att åka till Maldiverna januari 2010. Vi har börjat kika runt lite på olika alternativ och märkt att det finns en hel del olika öar att välja mellan.

Så ni som varit där, vilken skulle ö Ni rekommendera och varför? Kan även säga att vi vill bo i vattenbungalow, maxpris 100 000kr (all incl.)

Vi är väldigt inne på en ö som heter Irufushi så är det någon som varit på den ön får ni gärna berätta ALLTING om hur det var, bra som dåligt!

*Väntar på svar*

• Svar på tråden Ni som varit på MALDIVERNA, se hit!!
  • MammaPappaBarn

Har själv inte varit på Maldiverna. Några av mina närmaste har varit där och de rekommenderar: One&Only Reethi Rah.

• obelix

Vi bodde i bungalower som stod på pelare i vattnet, vi bodde på ön kuramati tror jag den hette

• staaaaar

det låter härligt, du får gärna berätta mer runt omkring, hur stor var den ön, något som var dåligt på den ön.. något som var speciellt bra. Jag vill veta allt

obelix skrev 2008-07-06 14:21:36 följande:
    Vi bodde i bungalower som stod på pelare i vattnet, vi bodde på ön kuramati tror jag den hette
  • Videli

Jag har oxå varit på maldiverna...

Vad är du ute efter?
    har rätt bra koll på de flesta öarna. Det man ska tänka på med Maldiverna är att det är sol, bad, lugnt och vattenaktiviteter som gäller INGET annat...
    Maldiverna är dyyrt, visst nu går det chater dit ner så lite billigare kan man nog komma undan med nu. Men det där dyrt att vistas där, så man ska alltid ta all incl..

Men det är värt var ända krona

• staaaaar

Åh va bra, då kanske jag kan fråga dig ett par saker..

Ja, precis det är exakt det vi är ute efter, lugn & ro. Bada & sola, äta gott.. Vi vill till en ö där det INTE är massor med turister utan man ska kunna vara lite enskilt. Vi vill bo i vattenbungalow men det får max kosta 100 000 med all inclusive två personer.

Vi hittade detta på ön Irufushi, all incl vattenbungalow (med jacuzzi) .. 84 000kr o då åker man med fritidsresor.. Men om man kollar på hemsidan för irufushi verkar det vara boenden runt hela ön och det känns som att det blir så mycket folk. Eller är det kanske så på alla öar, hur upplevde du det och vilken ö var ni på ? =)

Videli skrev 2008-07-06 14:35:03 följande:
    Jag har oxå varit på maldiverna...Vad är du ute efter? har rätt bra koll på de flesta öarna. Det man ska tänka på med Maldiverna är att det är sol, bad, lugnt och vattenaktiviteter som gäller INGET annat...Maldiverna är dyyrt, visst nu går det chater dit ner så lite billigare kan man nog komma undan med nu. Men det där dyrt att vistas där, så man ska alltid ta all incl..Men det är värt var ända krona
  • Videli

Chater gör att resor blir billigare men oxå att man reser i stora sällskap. Nått jag inte gillar.

Vi bokade våra resor vi maldivernspeciallisten i uppsala.

Svar på tråden Ni som varit på MALDIVERNA, se hit!!