• Lilla Prussiluskan

*Jag är i vecka 8 och magen känns svullen.

Jag är i vecka 8 och magen känns svullen. Byxorna sitter åt och magen känns spänd. När jag sitter ner måste jag knäppa upp byxorna. Tänkte köpa större och mjukare byxor i veckan..

Min fråga är: är det normalt att magen redan har börjat växa i vecka 8 eller är det inbillning? Kan det vara så att jag har gått upp i vikt redan?

Jag tycker det är jättemysigt med magen..men jag undrar om det ska vara så här redan..
    Magen är inte stor men nedre delen av magen känns hård och putar ut, övre delen av magen känns mer sladdrig och tjock...

Nån mer?

• Svar på tråden *Jag är i vecka 8 och magen känns svullen.
  • vadskajaghetadå

jag svullnade upp då

• Cia Pia

Det är helt ok ! Jag har oxå som du o är i v 10.. Jag var o handlade lite nya kläder i helgen Jättemysigt !

• Mamma 80

Jag är i v.8 (7+2) och mina byxor sitter tajt. Ska köpa mammabyxor/större strl i veckan. Har dock inte ökat i vikt något sen jag testade +.

Jag är inte svullen nertill utan ett par cm nedanför navlen...men det är säkerligen olika hos olika personer..

• Lilla Prussiluskan

Ja..magen ser säkert annorlunda ut för alla. Men då är det inte inbillning att jag känner svullen och tjock och att byxorna känns för trånga....

• Lilla Prussiluskan

Fleras erfarenheter?

• Blåklinten

Jag är i vecka 13 och inga av mina byxor sitter som de ska, jag får gå med uppknäppta knapper hela tiden. Det känns som om det börjar bli läge att inhandla lite nya byxor. Det har liksom smygit sig på fläsk på magen under den senaste 4 veckorna.

• Foxy1

Helt normalt. Hade exakt samma problem. När mag-/tarmsystemet saktas ner av hormonerna så blir man lättare svullen om magen, särskilt om kvällarna kände jag mig extra svullen och uppblåst. Ökade också mycket i vikt de första 3 mån, men det stannade helt av sen. Gick under de första 3 mån upp ca 75% av min totala grav.viktsökning såhär långt. Är nu i vecka 36 och har stått i princip still i vikt sedan många månader tillbaka. MVH-Kicki

• Idapida

Oj ja, jag är ett riktigt fläskberg just nu ! Är i v.10, och har känt mig jättestor om magen i två veckor. Jobbigt, kan inte ha mina jeans längre...
    Det är ju ingen riktig bebismage heller, men står ut gör den så jag undrar om inte alla kan gissa vad som står på!
    Verkar som att det ska vara så...!

• emmasa

Vad skönt att man inte är själv. Är i vecka 8 och känner mig uppsvälld. Framförallt på kvällen. Då syns en mage. Är ju inte trådsmal från början, men byxorna sitter åt. Är glad åt värmen så man kan ha sköna kjolar på sig.

• Premismamma

ja ideg går jag in i vecka 11 och det ser ut som at jag är i typ 5 månaden. jag är inte heller trådsmal men jag får inte plats i mina stora jeans längre.

dessutom har jag gått ner 2 kg pga att jag inte får behålla någon mat. suck , hur ska detta sluta, med en frisk bebis hoppas jag.

monica

Svar på tråden *Jag är i vecka 8 och magen känns svullen.