Fråga om skinn soffa tråkitg men snälla svara..
Hejsan jag har en soffa i bycast läder eller hur man nu stavar de. Går en sån att förvara i ett kallt torr föråd. Håller sig lädret eller spricker de?? jätte tacksam för svar.
Hejsan jag har en soffa i bycast läder eller hur man nu stavar de. Går en sån att förvara i ett kallt torr föråd. Håller sig lädret eller spricker de?? jätte tacksam för svar.
Är inte så bra på det här med skinn... Men du menar nån typ av blankt skinn, eller? I så fall är ett tips att fetta in soffan med läderfett innan, så gnider man bort överflödet sen när man tar fram den! Allt läder ska egentligen fettas in regelbundet för att hålla bra, men det är inte många som gör...
Men klarar sig soffan om den står i kallfåråd om man fettar in den. För på vinterna kan de ju bli riktigt kallt där.
Så länge det inte är massa minusgrader ska den klara det, och det brukar det ju inte bli inne även om det är ett kallförråd... Men det beror ju förstås på vart i Sverige du bor!
jag bor i luleå så de kan bli runt 30 minus på vintern de kallaste dfagarna
Men hur ligger förrådet då? Ensamt eller i ett hus som är uppvärmt i andra utrymmen...? Fettet skyddar ju soffan, men jag vet inte till hur stor del om det blir riktigt kallt! Blir ju aldrig lika kallt i ett förråd som ligger i ett annat hus, som det blir om det står för sig själv...
Kylan är nog inga större problem, det är värre med fukten....
Jo men fukten skyddar ju fettet från! Iaf skinnet, sen stoppningen är ju en annan femma, men det brukar inte vara nåt probelm med möbler i kallförråd allmänt! På vintern är det ju iaf låg luftfuktighet, så det är ju på sommaren som fukten kan vara bökig i så fall, men det har jag aldrig hört nån ha problem med!
Jag skulle inte förvara den så!!