• jojjan79

Någon som varit i Side - Turkiet?

Hejsan, undrar om det finns nån här som varit i Side i Turkiet, skulle vilja veta lite hur deras stränder och sånt är, och hur det är annars.. kommer att resa med barn i åldern 3 & 6 år.. Nån som har lite intressant info om Side?

• Svar på tråden Någon som varit i Side - Turkiet?
  • pillan9

Hej!
    Var i Side i september förra året. Vi åkte med Ving och bodde på Side Sunwing resort, det var toppen!
    Hade inga höga förväntningar på Turkiet men det var bra. VI bodde på jättefint hotell så vi var ganska stor del vid poolområdet men det var även jättefin strand som vi var och byggde sandslott på..

Lycka till med resandet!

//Pernilla

• coolchick

Det finns en hel Side-tråd, där vi diskuterar just resmålet Side. Olika tips och frågor tas upp där. Titta gärna in så hittar du massa bra info

• sweden italy

Jag var där 2003 och tyckte att det var ok, men har hört à mycket skit om hr det är där efteràt, jag skulle nog inte vàga bada i havet där om jag var du, hörde fràn andra turister om deras utflykter, de hade sett döda djur flytta runt pà vattnet... + att det mànga hotel och företag som släpper ut deras verksamhets skit i vattent .... var förskiktig med vattnet, vi borstade även tänderna med mineral vatten, vàran hotel var helt ok..kommer inte ihàg namnet..

• Mollymajs

Åhhhhhh jag ÄLSKAR Side. Vi va där i september 07 med våran då 15 mån dotter och åkte tillbaka nu i juni då dotten va 23 mån. Ett riktigt barnvänligt ställe. Vi va bar apå den ena starnden tror dte är den populäraste den västra stranden och det är lång, långgrund sandstrand.

Kan verkligen rekomendera. Vi har redan planer på att åka tillbaka men vi får hejda oss tills hösten 09 då vi nu i höst har planer på o föda bebis istället

Fråga om du undrar över nåt ska ja försöka svara på dom .

• Mollymajs

Vi bode i lägenhet tog ca 5 min att gå till stranen eller knappt det. Vi åkt emed Ving och bode på RAGA.

• Pyret 85

jag, min mamma och min lilla-syster var i side i början på november 07. verkligen det underbaraste ställe jag varit på och vi trivdes jättebra allihop. väldigt barnvänligt(vi åkte dock utan). men nästa gång ska absolut sonen få åka med. superbra hotell med. åkte med ving och bodde på side resort. det jobbiga var alla försäljare som försöker få in en i deras affär men är man inte intresserad är det bara att gå vidare och låtsas som om man inte hör.

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
Svar på tråden Någon som varit i Side - Turkiet?