• obelix

kan jag på nätet få en vägbeskrivning från sverige till tyskland??

Sökte på eniros vägbeskrivning men jag klarade inte av att söka. Vi ska köra från växjö till puttgarden och till bordershopen där och vi funderade på vilken väg som är närmast

• Svar på tråden kan jag på nätet få en vägbeskrivning från sverige till tyskland??
  • SchumiFerrari

Jag hade valt Helsingborg-Helsingör och sedan Rödby-Puttgarden

*Älskade Noa*
  • SchumiFerrari

För att förtydliga mig.. Kör till Helsinborg, ta färjan till Helsingör och kör sedan genom danmark. Kör först mot Köpenhamn och sedan tror jag det står skyltat Rödby...

*Älskade Noa*
  • obelix

Ja jag är inne på det men de vi ska åka med säger åka via malmö... jag skulle vilja kunna visa Svart på vitt vad som är närmast och hur mycket längre det blir att köra över malmö( om det nu är längre.... )

• SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 14:23:03 följande:
    Ja jag är inne på det men de vi ska åka med säger åka via malmö... jag skulle vilja kunna visa Svart på vitt vad som är närmast och hur mycket längre det blir att köra över malmö( om det nu är längre.... )
    tror det är dyrare att åka över bron än färjan....
    *Älskade Noa*
  • SchumiFerrari

scandlines har en "spargrisbiljett" för 1000:- tur och retur tyskland... bron 325 ENKEL alltså 650 tur och retur plus att du ska ha biljett rödby-puttgarden och den ligger på 500-600:-
    på scandlines "spargrisbiljett kan man få pengar tillbaka om man åker tillbaka inom en viss tid... typ 3 timmar tror jag...

*Älskade Noa*
  • obelix

AasaC: tack det va super..

Det skillde 1km hemifrån oss till puttgarden, om jag kollade rätt. Men det va ialla fall närmare till helsingborg-helsingör men vi kan ju ta malmö hållet då för fridens skull ....

Tack för hjälpen

• SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 14:38:05 följande:
    AasaC: tack det va super..Det skillde 1km hemifrån oss till puttgarden, om jag kollade rätt. Men det va ialla fall närmare till helsingborg-helsingör men vi kan ju ta malmö hållet då för fridens skull ....Tack för hjälpen

enligt map 24 är det 417,12 via helsingborg 5,48 timmar

malmö 452,88 6.07 timmar...

*Älskade Noa*
  • obelix

Nu kollade jag ingen på samma adresser men fick inte samma km.... konstigt, det skiljer inte mycket men nån km....

• obelix

första gången jag sökte fick jag 443km från vår adress i braås via helsingborg och 444km via malmö.... Måste kollat fel... ska kolla igen Map 24 va är det är adressen www.map24.se eller?

• SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 14:43:44 följande:
    första gången jag sökte fick jag 443km från vår adress i braås via helsingborg och 444km via malmö.... Måste kollat fel... ska kolla igen Map 24 va är det är adressen www.map24.se eller?
    japp stämmer
    *Älskade Noa*
  • obelix

hittade map 24 men fattar inte hur jag ska göra för att få kartan att visa via malmö

• obelix

SchumiFerrari: Om jag ger dig 2 adresser kan du hjäpla mig att få ut sträckan via malmö och via helsing borg på de 2 adresserna?

• SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 14:50:55 följande:
    hittade map 24 men fattar inte hur jag ska göra för att få kartan att visa via malmö
    lägg in malmö som mellanstop typ... den väljer nämnligen snabbaste vägen
    *Älskade Noa*
  • SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 15:02:57 följande:
    Jo men då tog den ju vägen via helsingborg oxå.....
    Inte hos oiss...
    *Älskade Noa*
  • SchumiFerrari

men oavsett längd så sparar du mellan 500-700:- på att åka helsingborg-helsingör plus att du få ett naturligt stop för att kissa och sträcka på benen....

*Älskade Noa*
  • obelix

Nu är det så att de som ska med åker från k-krona och då är ju malmö närare för dem och vi ska åka en bil ner och jag ville så gärna kunna visa att det blir lika långt för dem att åka till hgb som för oss till malmö

• SchumiFerrari
    obelix skrev 2008-07-06 15:37:31 följande:
    Nu är det så att de som ska med åker från k-krona och då är ju malmö närare för dem och vi ska åka en bil ner och jag ville så gärna kunna visa att det blir lika långt för dem att åka till hgb som för oss till malmö
    ok... det lättaste då är att kolla karskrkona-hbg och växjö-malmö och jämnföra.. .men för mig så hade ekonomi spelat in...
    *Älskade Noa*
Svar på tråden kan jag på nätet få en vägbeskrivning från sverige till tyskland??