• Mirris

Va gör man när barna låter hela dagarna?? När han inte pratar så hummar o låter han iallafall.. vill ha en volymknapp

Åhhh.. idag är sista dan på semestern! Skönt att få åka o jobba i morrn!
    Måste få gnälla av mig lite!

Idag är jag så less på att det LÅTER om sonen HELA DAGARNA!!! När han inte talar så hummar o gnyr o låter han ändå. HELA TIDEN! Desstuom pratar han mycket högre än han behöver...
    Just nu skär det i huvet på mig.

Jag är så LESS.. hjälper inte att säga åt honom o vara tyst lite heller. Det låter automatiskt tror jag. En volymknapp hade varit guld

Och inte en unge inom synhåll finns det heller.. tror hela bygden dragit på semester.

Men i morrn får han gå till dagis ialalfall, och låta där!

Va gör man? Finns det fler med "låtiga barn"?

• Svar på tråden Va gör man när barna låter hela dagarna?? När han inte pratar så hummar o låter han iallafall.. vill ha en volymknapp
  • ardonna

min son låter också HELA tiden, tror också att det är automatiskt. det spelar ingen roll hur mycket man säger till. jag blir också galen på det, han är 5,5 år.

• Mirris

Skönt att det finns fler!
    Man blir lätt störd av att det låter hela tiden *hehe*

ardonna skrev 2008-07-06 18:15:55 följande:
    min son låter också HELA tiden, tror också att det är automatiskt. det spelar ingen roll hur mycket man säger till. jag blir också galen på det, han är 5,5 år.
  • Norrskenet

Jag har också en son som låter hela tiden, han är 7 år. Inte ens på toa är han tyst! När jag pratar om detta pratande/sjungande/hummande =konstant låtande o frågar om han kan vara tyst i skolan, så säger han att visst kan vara tyst där när man ska vara det. När jag frågar honom varför han inte kan vara tyst ibland hemma, så svarar han att han måste spara på det tysta till skolan! Vad säger man då?

TS, jag förstår dig precis.Man blir bara så less på det till slut! Hur mycket man än älskar sitt barn!

• Tant Green

Suck, min tjej är så och hon har inte fyllt 3 ännu, jag hade hoppats att det skulle "växa bort" ganska snart, men det verkar ju kunna hålla i sig! Det går ju att be henne sänka volymen lite (även om hon bara kommer ihåg det i max 1 minut), men det känns ju inge bra att säga åt henne att vara tyst när hon bara pratar, sjunger och nynnar, det hade nästan varit enklare om hon gallskrikit

• Mirris

Ojoj.. jag som trodde det skulle gå över. Men det tar kanske ända tills tonåren innan det blir tyst Då tar snarkningarna över istället

Det är kul o prata med honom iallafall. Han har alltid svar på tal

• LadyWillow

Våran son nynnar, sjunger, piper och PRATAR mest hela tiden han också. Rätt så högt med. Så jag förstår prescis hur det känns. Visst önskar man att det fanns en volymkontroll ibland...

• MoSv74

Jag har två av fyra som låter hela tiden.
     Den yngste är fem och den äldste av dom två är,hör och häpna, snart 13 år!!!!!!
    13-åringen är nog värst!!! Han MÅSTE alltid låta!!!
    Han har alltid haft en massa ljud för sej!!
    När han var runt 3-4 årsåldern så åkte vi ibland ut i skogen för att han skulle få skrika av sej.Skrattande 

5-åringen pratar hela tiden. HELA tiden!!!

men jag älskar ju mina små monste iaf!!

• AstraTrillian

Min dotter pratar eller sjunger mest hela tiden. Fast jag tycker faktiskt om det, blir lycklig av att höra henne sitta och sjunga

Minns när jag var liten (och lät precis hela tiden) hur mamma brukade säga "kan du vara tyst EN minut". "Nej" svarade jag glatt "jag kan inte det".

Svar på tråden Va gör man när barna låter hela dagarna?? När han inte pratar så hummar o låter han iallafall.. vill ha en volymknapp