sweden italy skrev 2008-07-07 13:58:43 följande:
Hej allihopa, tack sà hemskt mycket för era ord och eran hjälp, jag bor i Pontarlier, nära Besancon. och det var sà att jag skulle börja med IAC nu i juni, men blev istället gravid pà egen hand, vilket jag fortfarande inte fattat...Jag var in pà BB och de sa att jag kunnde gà direkt till lab och göra blod test, det gjorde jag, positiv. Sen har jag försökt att fà komma till Gyn, men jag màste gà via en vanlig läkare, det fattar jag inte varför, en allmän läkare har väl inget med graviditet och göra, eller?Hur som helst, efter att jag sa att jag har haft varit under läkar kontroll, fàr jag nu träffa en läkar student pà Gyn... vilket är orolig för mig, vad jag fattade är ocksà at det kommer att bli en massa prov tagning och allt, vilka i sà fall. Jag vet ocksà att jag màste skicka papper till försäkringen här, har privat, inte social. + att anmäla caf, snälla berätta hur allt gick till, jag är lite nervös...tack ännu en gàng.
Ja i början tar man en massa olika blodprover. Efter det är det urinprov en gang i manaden innan besök hos gynekologen. Nagra andra blodprov tas under graviditeten ocksa.
Vet inte hur det är med försâkringen men papprena till Caf fick vi av lâkaren.