• MariaN

Fjun till ögonbryn.. hur sminka sig snyggt?

Ja inte fjun kanske, men ljusa tunna ögonbryn har jag.. Jag brukar färga och använda brynsskugga. men jag vet inte om jag gillar resultatet..det ser så hårt ut. jag har tjockt, ganska mörkt hår och det passar inte riktigt ihop med mina bryn..
    finns det nåt bra tips för att få snygga naturliga ögonbryn om man knappt har egna?

såhär vill jag ha!
    billiondollarbrows.typepad.com/photos/uncategorized/2008/04/19/sgg079004_3.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-06 19:51
    någon som har erfarenhet/vet nåt om intattuerade ögonbryn?

• Svar på tråden Fjun till ögonbryn.. hur sminka sig snyggt?
  • Ms Diamond

Vänd dig till en salong så kan de säkert hjälpa dig, kanske du kan tex. färga dem i en annan färg än du provat innan som är mindre mörk...

• MariaN

mhm.. ja fast jag har ju knappt nåt att färga.. :(

• bellanbus
    MariaN skrev 2008-07-06 19:51:14 följande:
    mhm.. ja fast jag har ju knappt nåt att färga.. :(
    Jag tror ändå att du får börja med att färga och sedan fylla på utefter det.

Det är svårt att på "fri" hand få ett par snygga mörka ögonbryn om man inte har något att gå efter. Risken är att de blir för mörka och ser onaturliga ut.

Alternativet till att färga är ju att tatuera, men det skulle jag personligen inte göra. Men jag vet många som gör det för att slippa färga/sminka för jämnan.
    Toys and flavours....tjoss
  • Ms Diamond

Bodyshop och andra liknande affärer har så man kan komma och få sminktips och bli sminkad kanske kan vara något för dig? De har säkert några bra tips.

• Carin84

jag har samma problem men jag gick till en make up artist, o hon gav mig rad att anvanda en ljusbrun ogonbryns penna, funkar bra:)

• Em00

Följde en tråd här där en tjej skulle tatuera ögonbryn,
    hon satt och grät i flera timmar/dagar när hon kom hem.

Ena hade blivit skitbra, det andra katastrof.
    Det är risken man tar..
    Ska se om jag hittar den

• MariaN
    Em00 skrev 2008-07-06 19:55:48 följande:
    Följde en tråd här där en tjej skulle tatuera ögonbryn,hon satt och grät i flera timmar/dagar när hon kom hem.Ena hade blivit skitbra, det andra katastrof.Det är risken man tar.. Ska se om jag hittar den
    oj olika resultat.!
  • MariaN

Ms Diamond skrev 2008-07-06 19:54:45 följande:

Bodyshop och andra liknande affärer har så man kan komma och få sminktips och bli sminkad kanske kan vara något för dig? De har säkert några bra tips.
    bra idé!
  • bellanbus
    MariaN skrev 2008-07-06 20:14:54 följande:
    oj olika resultat.!
    Var bor du?
  • MariaN
    bellanbus skrev 2008-07-06 20:42:58 följande:
    Var bor du?
    örebro
  • bellanbus
    MariaN skrev 2008-07-06 20:48:47 följande:
    örebro
    Ok, jag bor i skåne, känner en tjej som tatuerar som faktiskt är duktig!
  • MariaN
    bellanbus skrev 2008-07-06 20:51:19 följande:
    Ok, jag bor i skåne, känner en tjej som tatuerar som faktiskt är duktig!
    tell me more!
  • bellanbus
    MariaN skrev 2008-07-06 20:54:23 följande:
    tell me more!
    Ja jag vet inte så mycket mer än att de som gjort det varit nöjda och jag har inte sett en enda med skumma ögonbryn som varit hos henne.

Det är människor i alla åldrar som varit där.

Tänkte mest om du bodde i närheten så kunde jag isf kanske försökt förmedla kontakt..

Men vänd dig till någon skönhetssalong i närheten av dig och fråga, de som utför det kan nog bättre svara på det
  • willelille

jag har också väldigt ljusa ögonbryn och bara fjun så det är ingen mening för mej att färga heller. Det jag gör är att hitta en bra färg på en ögonbrynspenna och måla löst efter ögonbrynen, suddar försiktigt om det blir ränder med borsten.

• Emlak

Det bästa är nog att tatuera på en skönhetssalong som bellanbus säger... de blir bra resultat och ser äkta ut Lycka till!

• catya

Kan ju bara visa mina bryn som exempel. *peka mot blogg där man säkert kan leta bilder*

Jag har inga ögonbryn... Eller... Jag har tunt fjun närmast näsroten som jag flitigt färgar för att lura mig själv, resten fyller jag i med en ögonbrynspenna.

Jag får däremot plocka strån som växer lite varsom, men fina, täta, välformade ögonbryn kommer jag aldrig få.

Ett alternativ är ju att tauera ja, det skulle jag göra om jag kände att jag hade råd att lägga pengarna på det.
    MEN, jag har med mitt jobb sett bilder på skräckexempel så kolla upp kliniken/salongen ordentligt innan, var väldigt tydlig på hur du vill att de ska se ut och vilken färg.
    Kolla så de har exempel att visa, eftersom man sällan vill se rakt av målad ut.

Svar på tråden Fjun till ögonbryn.. hur sminka sig snyggt?