• Anonym (Wilma)

Tips på social hobby?

Jag har verkligen inget liv utanför familjen.
    Jag är skittrist, min sambo tycker jag borde skaffa en social hobby så jag komme rut lite. Jag har varit ganska deppad för jag känt mig så ensam och jag är avundsjuk på min sambo som har ett liv utanför familjen.
    Så jag behöver tips.
    När jag var yngre var festa min hobby och det funkar ju inte nu. Tycker inte ens krogen är kul längre.

• Svar på tråden Tips på social hobby?
  • Anonym

Du kan ju alltid anmäla dig till någon kurs (dans, hantverk, språk, matlagning m.m.)
    Du kanske kan börja träna på t.ex. Friskis & Svettis eller liknande.
    Eller om du bara har en god väninna så kanske ni kan försöka hitta på något när ni är lediga båda två. Ta en shopping dag lite då och då, eller ta och gå ut en kväll och släpp familjelivet och försök vara den Du var innan du skaffade familj och alla måsten.
    Åk iväg på ett spa över en helg och ta med dig någon.
    Skicka iväg familjen och ha en trevlig tjejmiddag.

• Anonym (Wilma)

Jag har inga kompisar. Därför jag behöver en social hobby.
    Träna tycker inte jag är speciellt socialt.
    Men en kurs kanske vore nåt.

• Dino78

Vad gillar du göra?
    Jag är en sån där utan många vänner och har ett patetiskt liv.
    Så träffade jag min sambo och han var djurgårdare och det är jag md numer. Så jag går på matcher och där träffar man verkligen folk! Unga som gamla, tjejer som killar.

DIF i själ och hjärta
  • Ms Diamond

Börja på någon kvällskurs i något som intresserar dig finns ju massor att välja på, man kan ju gå på dans, keramik, läsa språk, teater m.m m.m.

• oio

Ridning. Ridskolor har ibland olika typer av aktiviteter, det varierar. Om du gillar hästar alls...vill säga.

En vän är med i en medeltidsförening, de träffas...det finns olika saker att ha gemensamt där- mat, sömnad...mm.

• M C Catta

Du kan börja sjunga, ta någon kvällskurs (ex. dans, keramik, målning, språk, data), gå med i någon förening (ex. någon medeltidsförening, syjuntor, kvinnocirklar, sportföreningar) eller kolla kyrkans diskussionsgrupper.

• Anonym (Wilma)

kör skulle jag vilja va med i men kan inte sjunga

• nika

Skaffa hund. Bättre socialt smörjmedel finns inte. När du är ute och går med den kommer alla möjliga fram och vill hälsa. Både hundägare och övriga. Det finns kurser för nya hundägare och valpar där du träffar andra intresserade och om du vill kan du tävla med hunden och åka på utställningar.

Men det är ju ett ansvar att ha hund förstås och du måste vilja ha den i många år.

• Anonym (kör)

Jag tycker att det verkar som att alla tror att de inte kan sjunga - och dessutom tror de att alla som är med i körer måste vara lysande sångare.
    HELT FEL!
    Vill du va med i en kör så gå med i en, där LÄR man sig sjunga!

• M C Catta

Anonym (Wilma) skrev 2008-07-06 23:54:48 följande:

kör skulle jag vilja va med i men kan inte sjunga
    Finns många körer där förkunskaper inte behövs!
  • vänat

Gå med i en frivillig organsistaion så rödakorset. eller likande.

Svar på tråden Tips på social hobby?