• mittenavapril

Utflykt med barn 3 och 5 år.... Stockholm

Jag behöver tips på vad vi kan hitta på en dag i slutet av jlui. Barnen är 3 och 5 år och vi behöver tips på en heldag. Med följer också en barnvagn med en 2 månaders och en 60 årig mormor)
    Skansen och Eskilstuna Zoo har vi redan avverkat.
    Utflykten kan vara upp till ca 10 mil från Stockholm och gärna utomhus (men gärna tips på inomhus aktivitet också om det regnar)

• Svar på tråden Utflykt med barn 3 och 5 år.... Stockholm
  • AstraTrillian

Tom Tit i Södertälje är toppenkul både vid sol och regn. Massor att göra och pilla på och testa.

• snugglebunny

Lådbilslandet i Nykvarn ska tydligen vara väldigt roligt för barn och trevligt även för föräldrar/vuxna som följer med. Det är ju inte såå långt från Stockholm.
    I senaste numret av Vi Föräldrar tar de upp massa exempel på bra utflyktsmål för barnfamiljer över hela Sverige. Det var många i Stockholmsområdet, t.ex. Junibacken och Fjäderholmarna.

• Lina Olivia

Jag var på Lådbilslandet. Vi hade JÄTTEROLIGT. Jag gillade upplägget där, i princip var det så att när inträdet (200kr/barn, vuxna gratis) så var allt fritt därinne (man får 4 åk, med fordon, och det räcker, vi åkte faktiskt bara 3). Förutom fordonen så finns det ett litet tåg som barnen får styra själva, flottar som familjerna får åka själva, en stor hoppborg, en äventyrsbana, allt detta fritt.

Perfekt för 3-5åringar skulle jag vilja säga.

• Lina Olivia

Skulle skriva; jag var på Lådbilslandet IGÅR med min 3-åring och kompisens jämngamla.

• mittenavapril

Aha, ska kolla upp Lådbilslandet, aldig hört talas om det.

Svar på tråden Utflykt med barn 3 och 5 år.... Stockholm