• Nettis1981

astrid Lindgrens värld

Hej1 vi ska på astrid lindgrens värld nu till veckan. nån som varit dit och vet om det är bra eller dåligt? Tipps på sånt man bör tänka på? finns det nått erbjudnade angående ALV? coop och ica och dom brukar ju ha ibland men jag har ej sett nått nu,blev bestämt lite snabbt så jag har inte hunnit kolla upp nått alls.
    Tacksamm för svar!

• Svar på tråden astrid Lindgrens värld
  • 5barnsmamman

Åh vad ni kommer att få kul!
    Det kan vara väldigt mycket folk vid denna tiden på sommaren.
    Så det är bara att vara tålmodig.
    De har ju teatrar hela dagen så planera er runndgång efter i vilken ordning de har de olika uppsättningarna.
    Vi gjorde inte det utan när det ´var teater på ena sidan så var vi på andra!
    Som tur var hade vi fler dagar att rätta till det på.
    Ha det så kul!

Stolt mor till fyra
  • clinan

mitt tips är att ha med er egen mat! Där finns gott om plats att slå sig ner och äta sin medhavda mat. De kan konsten att ta betalt, sen slipper ni stå i kö för att få maten.

Och ett tips till, stressa inte njuuuuuut!!

• SVejsan
    clinan skrev 2008-07-07 10:57:31 följande:
    mitt tips är att ha med er egen mat! Där finns gott om plats att slå sig ner och äta sin medhavda mat. De kan konsten att ta betalt, sen slipper ni stå i kö för att få maten.Och ett tips till, stressa inte njuuuuuut!!
    Men så dödligt mycket tar de inte för maten o dyl...Maten kostar väl i paritet vad du får ge på lunchrestauranger...
    (om man tex jämför med Ölands djurpark.. där vi fick för oss att ta dricka (40cl)och inte särskilt stor bägare med varma chips, efter en cirkusföreställning : 80 kr...
  • Laire

Jag har varit där två gånger, första gången i tioårsåldern och andra gången vid fjorton och även jag hade skitkul! Det var verkligen underbar stämning och det var en genuin stämning i parken, det enda minuset var att det var svårt att se vissa teatrar eftersom det var så mycket folk gentemot åskådarplatser.

Vi hade med egen mat och vi tyckte det var mysigt att ha picknick, akta er bara för Karlsson på taket, han har klåfingriga fingrar Skådespelarna går runt i parken mellan föreställningarna och agerar. Karlsson var kul men Tengelsoldaterna hade jag inte velat möta själv, även om man vet att de är skådespelare ser de ju jätteläskiga ut!

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • clinan

fast jag tyckte det var dyrt med mat o glass.

18 kronor för en 33cl sockerdricka kallar jag faktiskt dyrt. 35 för en liten barnbägare med superäcklig mjukglass som typ bara smakade vatten Men man har ju olika att dra paralleller till, men jag tyckte ialla fall att det var dyrt. Men smaken är ju som baken!

• mamma 03 05

Slösa inte pengarna på våfflorna bara, dyra och jätte äckliga.

Och gå i lugn takt. Ska ni vara en eller två dagar?

Vi var där två dagar och det behövdes verkligen. Ungarna ville vara flera timmar vid Karlssons hus och rutchkanorna som är där.

• Camilla D

Vi åt på en resturang som serverade allt med mos. Pannbiff, falukorv, fisk osv. Var inte hiskligt dyrt och mätt blev man! Sallad och dricka ingick.
    Sen var det väl dyrt med pannkakor, dricka osv men det är det ju alltid på sånna ställen.
    Men det finns många mysiga ställen att picnica på om man orkar släpa runt mat.

Håller med alla andra. Kolla tiderna på de föreställningar ni vill se, ta det lugnt. Det är mycket folk, man kan lätt vara där 2 dagar. Är det lång kö till Saltkråkan båtturen, så skippa den. Inte värt att köa för länge för.

• mia949805

var där senast idag:) väl värd sitt besök, men som de säger det är mycket att uppleva å maten är dyr! ( inte dyrare än på något annat ställe, men jag tycker det är dyrt i alla fall) Ta ett program precis innanför grindarna och kolla när de olika figurerna är i miljöerna. Å ha med vattenflaskor in, det blir varmt.

Säger som Camilla D: skippa Saltkråkan!

• thatisgreat

Jag har själv jobbat som skådespelare på astrid lindgrens värld. Mitt tips är att ha med extrakläder (eftersom det finns vatten, hö, och annat geggigt) och plåster, eftersom alv är byggt för att klättra och springa runt.

• mamma 03 05

Åh, vi som tom åkte Saltkråkan båda dagarna Ungarna älskade den.

• cissi77

Vi åkte saltkråkan flera gånger båda dagarna vi var där i början av juni så det var inte mycket folk.

• SVejsan

Har man inte några referenser till andra "temaparker/privata djurparker" så är det ju absolut lite dyrare än utanför grindarna. Dock så har de lite vettigare mat än bara hamburgare och kebab. Sedan tycker jag att 800kr för inträdet för en dag, för en familj är helt överkomligt- gå till vilken annan nöjespark.. och räkna där , då är de 15 kronornna extra som en maträtt kostar ganska överkomligt, och så slipper man nöjet att dra en kylväska runt, vilken man ofta måste lämna ur synhåll om man skall ta sig igenom de byggnader som finns... Halva nöjet är ju att leka med barnet...

• mia949805

Visst det kostar säkert inte mer än på andra ställen, men vi är där typ 2 gånger i veckan:) En annan nackdel med att köpa mat där inne är att alla barnfamiljer äter lunch samma tid.....

Fy vad negativ jag låter, jag måste bara säga att trots dyrt eller inte så är det verkligen värt ett besök. Eller helst fler, då det är svårt att verkligen hinna med allt.

• Flamma

Min son 3,3 år var för liten för det... Han var rädd för Ronja och det enda som var roligt var Pippi Långstrump! Har man lite äldre barn så kanske det är roligt, men nu: Näää...!

• Pluggisen

vi var där för 7 år sedan och då var min älsta 3.5 år. Han hade två ljuvliga dagar!

Svar på tråden astrid Lindgrens värld