• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 7

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/phpkzyzi2.png

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tråd nr 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m31372057.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html

Internetshopping Utlandet
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 7
  • nublu

Gullfina: Senilhöna, göra oss hemlösa bara sådär!

• Shyme

Här är ni ju! Har lagt in lite halvdana (kameran strejkar titt som tätt) bilder på vårt omgjorda vardagsrum, nu är majoriteten av möblerna på plats i alla fall ... kan inte klistran in dem här just nu, eller länka....men de finns i mitt galleri...

• Hjorthan

Jag måste ju bara få berätta - jag har blivit med bokhylla och soffbord. Liatorp från Ikea!
    Kan ni fatta vad glad jag är! Maken och jag var på Ikea förra veckan, och han gick och tittade på bruna bokhyllor och röda bokhyllor och tyckte att det skulle ju vara en färgklick i vårt vita hem! Förvånad Döm om min fasa, fast samtidigt kände jag att jag är fruktansvärt egoistisk som enbart tänker på hur jag vill ha det. Panik kom dock krypande och jag övertalade honom att vi nog inte alls behöver en bokhylla. B'ttre ingen än en jag inte vill ha tyckte jag.

Fast i helgen sa gubben att han nog tyckte att vi skulle ha en Liatorp i alla fall. Min djupa suck av lättnad måste ha hörts långväga. Så nu har vi införskattat två bokhyllor, TV-bänken, CD-hyllan och soffbordet. Så fint det är! Och det känns verkligen som en mycket bättre kvalitet än vissa andra Ikeamöbler. Och roligt var det att montera också.

Kommer bilder sen när det piffats.

• Zofye

Vardagsrummet vårt är nog inte så lantligt romantiskt och kommer nog aldrig bli... Jag får nöja mig med att göra om i övriga rum (min teknikgalna sambo ska nu köpa en 50" plasma-TV... suck)...
    Men!
    jag var hem till mamma och pappa igår och plockade hem ett par gamla lampor som jag köpte för många år sedan och hade i mitt rum då jag fortfarande bodde hemma. Kom på att dom nog skulle bli fina i vårt sovrum!
    DSC01577.JPG
    DSC01578.JPG
    DSC01579.JPG

Älskar skärmarna, tycker dom är så fina!
    Nu måste jag dock försöka hitta några nya sängbord, jag står inte ut med dom vi har några som heter FORNBRO eller liknande men dom kanske har utgått från IKEA... Hittar dom inte. Det är ju inte några sängbord ens, tror dom fanns under kategorin "sidobord" eller "avlastningsbord"

Hade velat ha http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90121234 i vitt.
    Och så det här gärna http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90093839 

• Kaktus76

Åh här är ni ju!!!!!!!!!!!!  Som jag har sökt er Som sagt GULLFINA,tur att du fick minnet tillbaka

Hoppas att allt är bra med er tjejer. Här flyger dagarna iväg som bara den och hinner inte göra ett uns av vad jag har tänkt. Men,men det är det värt.

Har dock ett litet inlägg i bloggen. VÄLKOMNA!!
    www.nutresnartfyra.blogspot.com

Idag ska jag och maken ut och äta på resaurang,vi har vår första bröllopsdag idag. Det ska bli en överraskning för han så säg inget är ni snälla

Storkillen har åkt på utflykt med farmor och farfar och lillskruttan sover,så då passar jag på att titta in här.

Har dragit igång en renovering av våran "skrubb" som leder upp på vinden. Vi har haft det som ett litet förråd,men inget har stått i någon som helst ordning utan mer huller om buller.
    Igår rev jag ut allt och började måla. En vägg kvar som ska målas och sen ska det upp lite hyllor och korgar att förvara saker i. Bilder kommer när allt är klart.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 7