• bara lilla jag

dietister!! jag behöver fråga lite saker :D

Jag är jättesugen på att plugga till dietist.. Hur svårt är det att komma in på dietistprogrammet? Är det lätt att få jobb efteråt?

• Svar på tråden dietister!! jag behöver fråga lite saker :D
  • bara lilla jag

hmm hittar inte dietist programmet nånstans :s

• mio

Hej!

Jag funderar också på att bli dietist!
    här är statistiken för sist antagna efter 2:a urvalet vid den senaste antagningen:
    Göteborg: 19.00
    Uppsala: 18.79
    Umeå: 18.19

Tyvärr verkar det vara lite överskott på dietister idag, så det är nog inte helt lätt att få jobb.. Men samtidigt är ju hälsoområdet något som kommer starkt.. och behovet av dietister borde väl därmed öka.. Att det verkar lite svårt att få jobb + att löneutvecklingen ät rätt dålig är det som får mig att tveka.. men vet inte hur mycket man ska bry sig om det.. jag vet att jag vill jobba med hälsa på ett eller annat sätt. funderar på psykolog också!
    Om jag blir dietist skulle jag tycka det var jättekul att jobba typ som konsult eller så och helst att kombinera med träning och friskvård.. kanske läsa till personlig tränare eller något.. borde väl vara en bra kombination.. ?

• bara lilla jag

ja det tror jag absolut skulle vara en smart ide... då kan man ju starta eget företag och så med.. Jag skulle helt ärligt vilja ha hem en personlig tränare som säger ät det här och inte det här och nu jävlar ska vi träna :P Haha... Helt underbart att få hem en tränare om man har krävande bebisar och friskis metoderna inte funkar :D haha

mio skrev 2008-07-25 14:19:32 följande:
    Hej!Jag funderar också på att bli dietist! här är statistiken för sist antagna efter 2:a urvalet vid den senaste antagningen:Göteborg: 19.00Uppsala: 18.79Umeå: 18.19Tyvärr verkar det vara lite överskott på dietister idag, så det är nog inte helt lätt att få jobb.. Men samtidigt är ju hälsoområdet något som kommer starkt.. och behovet av dietister borde väl därmed öka.. Att det verkar lite svårt att få jobb + att löneutvecklingen ät rätt dålig är det som får mig att tveka.. men vet inte hur mycket man ska bry sig om det.. jag vet att jag vill jobba med hälsa på ett eller annat sätt. funderar på psykolog också!Om jag blir dietist skulle jag tycka det var jättekul att jobba typ som konsult eller så och helst att kombinera med träning och friskvård.. kanske läsa till personlig tränare eller något.. borde väl vara en bra kombination.. ?
  • mio
    Svar på #5
    ja eller hur! som en annan hollywoodskådis :) borde alla få tycker jag :)
  • bara lilla jag

haha ja!! staten borde satsa på folkvård och ge bidrag för sånt haha.. Mer arbetstillfällen, stoppa folksjukdom (fetma) och bättre plats på sjukhusen hahaha

• mio

puff! :) några dietister/dietiststudenter som vill berätta hur ni trivs med utbildningen eller vad ni jobbar med..?

Svar på tråden dietister!! jag behöver fråga lite saker :D