• Anonym

kan man bli gravid av "halft" sex utan kondom??

Hur ofta händer det att man blir gravid trots man använder kondom,alltså inte att den spricker men om man har oskyddat samlag INNAN mannen ens kommit?
    Vi navänder kondom då vi fick barn för 8 mån sedan och inte tanke på fler och p-piller går bort då jag mått så dåligt av dem.
    Men blir lite rädd då det ibland dyker upp folk som menar att de blivit gravida trots kondom? För att förklara det lite mer, vi sätter inte på kondomen det första vi gör utan kör kanske 3-5 min utan. Det är riktigt dumt egentligen...men den åker ju på tillslut.
    Hur stora är oddsen att man blir gravid då??

• Svar på tråden kan man bli gravid av "halft" sex utan kondom??
  • Anonym

Det kan ju alltid komma lite spermier innan mannen kommer utan att han märker det så ja man kan bli gravid på det sättet.

• Anonym

Beror väl på hur mycket sädesvätska som "läcker" ut innan kondomen åker på.

Även en kondom är ju inte 100% säkert skydd mot graviditet så att köra utan ökar ju risken markant.

Vill ni verkligen inte ha några fler barn just nu så skulle nog iaf jag rekomendera att köra med kondom på hela tiden.

• Anonym

Räcker ju med en spermie för att bli gravid, och den kan lätt slinga ut på de 3-5 min.
    Så chanserna är nog ganska stora.

• Anonym

Är det så att spermier "läcker ut" så snabbt alltså?

• BigDaddy

Det finns ett pre-ejaculate som innehåller spermier, ja. Och det kan komma under de första minutrarna av stimulans utan att man känner det. Så vill ni inte ha barn så råder jag att använda kådis under hela samlaget från början till slut.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-07 14:14:24 följande:
    Är det så att spermier "läcker ut" så snabbt alltså?
    Ja.
  • Anonym

Ja det är ju ganska korkat att inte köra på kondom från början,man är ju vuxen att fatta sånt,men trodde bara inte chansen var så stor...:S

• La Lola

Försatsen finns ju.
    Så vill man inte bli gravid ska man ju ha kondom på under hela samlaget.

Förvånande att folk inte vet detta.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Anonym
    La Lola skrev 2008-07-07 14:16:44 följande:
    Försatsen finns ju.Så vill man inte bli gravid ska man ju ha kondom på under hela samlaget. Förvånande att folk inte vet detta.
    Ja jag är förvånad att jag inte visste detta :O
  • La Lola
    Anonym skrev 2008-07-07 14:27:44 följande:
    Ja jag är förvånad att jag inte visste detta :O
    Du är ju inte ensam iaf. Om det är nån tröst.

Ser liknande frågor minst en gång i veckan.
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Anonym
    La Lola skrev 2008-07-07 14:30:41 följande:
    Du är ju inte ensam iaf. Om det är nån tröst. Ser liknande frågor minst en gång i veckan.
    Ja man känner isg nästan lite dum,om man en gång blivit gravid och fått barn borde man ju veta bättre,men nu vet jag iaf! :D
  • Kamme

om man ändå ska köra med kondom på, varför inte bara dra på den direkt? :O verkar ju lite smådrygt typ

"ahh... ååh.... jag kommer snart.. jag kommer.. VÄNTA VÄNTA, på med kondomen... *fibbla fibbla fibbla* AAAAAAHHHHHHHHhh jag kom"

typ ? :D haha

• Anonym
    Kamme skrev 2008-07-07 14:45:35 följande:
    om man ändå ska köra med kondom på, varför inte bara dra på den direkt? :O verkar ju lite smådrygt typ"ahh... ååh.... jag kommer snart.. jag kommer.. VÄNTA VÄNTA, på med kondomen... *fibbla fibbla fibbla* AAAAAAHHHHHHHHhh jag kom"typ ? :D haha
    mjae,riktigt så illa är det väl kanske inte ;P
    men ja,håller meed dig
  • Anonym (Spiral?)

Förstår att du inte vill äta pilelr, men varför sätter du inte in en spiral eller så istället? De är ju inte heller 100% men säkrare än att köra halvt med kondom...

• Anonym
    Anonym (Spiral?) skrev 2008-07-07 14:48:24 följande:
    Förstår att du inte vill äta pilelr, men varför sätter du inte in en spiral eller så istället? De är ju inte heller 100% men säkrare än att köra halvt med kondom...
    Det känns så obehagligt,bara tanken av spiral gör mig smått nervös..
  • Anonym (Spiral?)
    Anonym skrev 2008-07-07 14:52:52 följande:
    Det känns så obehagligt,bara tanken av spiral gör mig smått nervös..
    Men den märks ju inte när den väl är på plats! SÅ slipper du ju bekymret med kondom...
Svar på tråden kan man bli gravid av "halft" sex utan kondom??