• Roger Kynard

Huvudvärk-högt blodtryck

Usch, ja har haft fruktansvärd huvudvärk i ca 1 v nu. E rädd att de e högt blodtryck igen. Har tagit alvedon men de hjälper inte. När ja va gravid hade ja havandeskapsförgiftning o väldigt högt blodtryck 160/106 fast ja åt Trandate(blodtryckssänkande)2-1-1-2.
    Blodtrycket gick ner direkt efter födseln men nu känns det nästan likadant.

Vad råder ni mig till att göra?Avvakta eller söka läkare?Om det nu är högt blodtryck vad tyder det på då isf?

• Svar på tråden Huvudvärk-högt blodtryck
  • Dame72

Tycker gott du tar och ringer din vårdcentral och ser om du kan få komma ner och kolla ditt blodtryck innan dom stänger.
    Eller vad det är för ställe du ska vända dig till vid akuta åkommor. Nu har du ju haft det i en vecka, men kanske dessto större anledning att kolla BT.
    Vet ju inte hur länge det var sen du var gravid iof. Kan du ha spänningshuvudvärk istället? Spänd i nacke och axlar?
    Men ring och prata med din VC eller sjukvårdsupplysningen.

**Jag VET vad jag pratar om**
  • Roger Kynard

Jag fick barn 6/5 så det är inte så länge sen. Har du någon aning om vad det handlar om Dame72?Tror inte det är spänningshuvudvärk, känner mig inte stelare än vanligt. Mycket mystiskt

• Dame72
    Roger Kynard skrev 2008-07-07 15:25:35 följande:
    Jag fick barn 6/5 så det är inte så länge sen. Har du någon aning om vad det handlar om Dame72?Tror inte det är spänningshuvudvärk, känner mig inte stelare än vanligt. Mycket mystiskt
    Nope, ingen aning. Du måste prata med nån direkt tycker jag. Undviker att ställa "diagnoser" här på FL Men jag tycker det första du ska göra är att utesluta högt blodtryck. Och det är ju bara en koll som kan göra det. Om du inte känner nån som har en mätare hemma?
  • Dame72
    Svar på #3
    Men oftast blir ju inte dom mätningarna så rättvisande, iof. Men det kan ju ge en vink ivarjefall.
  • Roger Kynard

Ska på efterkontroll på onsdag.Ska ja vänta tills dess?

• Dame72
    Roger Kynard skrev 2008-07-07 15:46:45 följande:
    Ska på efterkontroll på onsdag.Ska ja vänta tills dess?
    Kan bara du avgöra.
Svar på tråden Huvudvärk-högt blodtryck