• SomeOone

arbetslösa unga mammor ?Eller inte går i skolan

Är en rätt så ung mamma !
    är 18 och min son är två år och vi bor med sonens pappa som är 24 år. Jag sa upp mig från mitt städjobb för nån mån sen
    (Av personliga skäl) och börjar få ganska dåligt samvete när sambon sliter häcken av sig och jobbar medans min son går 15 tim på dagis just nu o jag bara sitter hemma känns det som :( Nu är jag alltså arbetslös o söker arbete det blir väl eventuellt att jag börjar plugga vidare till hösten :) Finns det fler unga mammor som är hemma ?
    (Ej mammaledig) som vill prata av sig lite??

• Svar på tråden arbetslösa unga mammor ?Eller inte går i skolan
  • strongenough

Jo jag är med hemma, visserligen sjukskriven för deppresion över sommaren. Jag har sökt högskola till hösten och hoppas jag kommer in. Är 19 år.

• SomeOone

Okej :) Låter bra !
    Aj då jo jag var hemma förra året för depprision
    inte roligt :( Ska väl försöka ta tag i o plugga till hösten ja med men kommer ju inte in på komvux förens ja är 20

• strongenough

Jo det är inget roligt men jag mår bättre nu när man fått medecin å så. Ja, de e trist att de sätter åldergränser så. Var hade du tänkt plugga då? Har du gått ut gymnasiet?

• SomeOone

Nej jag gick ut grundskolan sen började jag jobba efter mammaledigheten . Jag vill ju plugga vidare men vet inte riktigt hur jag ska börja

• strongenough

Nej sånt kan va svårt. Jag vet egentligen inte vad jag vill bli. Gick ut barn och fritid ni i 13 juni och sökte vidare till förskollärare. Jag vet inte om det är det jag vill jobba med men man måste fortsätta någonstans och det alternativet kändes lättast på nått sätt.

• Reglementet

Men du är ju bara 18 år, varför går du inte gymnasiet då?

• SomeOone

jag ska nog börja gå gymnasium till hösten .
    men vill jobba extra oxå

• Reglementet

Det är väl bättre du satsar på utbildningen, än att försöka jobba extra också.

Har du kontaktat gymnasiet, och sagt att du vill börja? Det är det första du måste göra.

• SomeOone

jappsi det har jag gjort ;)
    Dom kommer väl ringa nästa vecka
    Men jag är skriven hos arbetsförmedlingen oxå
    så jag ska väl snart på möte dit om jobb

• Reglementet

Vad jag rekommenderar dig är dock att du satsar på utbildningen, och struntar i att jobba. Plugga hårt, stenhårt, så har du större chans att komma in på vidareutbildningar, och senare får ett bra, välbetalt jobb.

• Stora syster

Hej! Jag fick min första vid 16, e nu 28, så jag vet hur det är m plugg och allt. Mitt tips är att plugga på distans! Eller va lite smart så att man tar kurser som ligger kanske tre dar/veckan, så har du tid att jobba iaf två dar! Gymnasiestudier är inte så krävande, bara man lägger upp det stategiskt, jag har själv läst in hela gymnasiet och högskola under två barn, och har alltid haft minst ett jobb samtidigt! Det är kul att jobba, man får egna pengar, och det är bra för framtiden, med kontakter och erfarenheter! Oki, blev lite långt, men ändå!

Svar på tråden arbetslösa unga mammor ?Eller inte går i skolan