• ThePrincess

Tips på olika saker man kan göra med pärlor på förskola!

Jag har idag suttit inne med en kille på 5 år som ville göra något med pärlplattepärlor om ni förstår... Men jag kom inte på nåt mer än att trä på en tråd för att göra ett halsband! Det går ju göra gubbar och andra saker men jag vet inte hur man gör!

Är det någon som kan ge mig tips på olika saker, eller om det är någon som vet en bra sida på nätet som har olika tips..

• Svar på tråden Tips på olika saker man kan göra med pärlor på förskola!
  • strojes

Nån sida vet jag inte. Men panduro säljer idé-häften som visar olika grejjer man kan göra med tex pärlor.

• SCSI

Ni har inga pärlplattor att pärla på då? för då kan man ju stryka på pärlorna när man gjort nåt fint, och använda som fönsterprydnader, glasunderlägg osv...

Här verkar det finnas en del tips: www.nabbi.se/tips.htm

• Ann Lee

Just nu verkar syskonbarnen göra "maskar" av pärlplattepärlorna. De trär flera pärlor på bredden och sen många på längden. Hur de gör, vet jag inte riktigt. Men det blir som mattor av maskar...

Jag vet att man även kan väva med pärlorna men det kanske blir för svårt för 5-åringen.

• pingus

Man kan ju oxå trä pärlor på en ståltråd...och sen forma till den som man vill ha den!!

• Shelly
    pingus skrev 2008-07-09 12:38:11 följande:
    Man kan ju oxå trä pärlor på en ståltråd...och sen forma till den som man vill ha den!!
    Punkt 8 i Nabbi-skolan som CSCI rekommenderade.
  • pingus
    Shelly skrev 2008-07-09 13:50:46 följande:
    Punkt 8 i Nabbi-skolan som CSCI rekommenderade.
    Aha...har inte kikat där!! Men ska genast kolla efter tips
Svar på tråden Tips på olika saker man kan göra med pärlor på förskola!