• Anonym (blä)

Gravid = dålig andedräkt?

Är i v 15 och tycker att min andedräkt har blivit supersunkig.
    Är väldigt noga med tandborstning, tandtråd och har provat Listerine.
    Men jag tycker inte det fungerar särskilt bra...10 minuter efteråt smakar/luktar det "funky" igen

Någon som testat det där SB12 ?

• Svar på tråden Gravid = dålig andedräkt?
  • Åskan

Har samma problem, är i v.14. ´Det var lika förra gången. Det försvann i typ v.20 för mig. Tror det är så att du faktiskt inte alls luktar illa, däremot är dina smak/luktsinnen mkt känsligare, så varenda liten smak du har i munnen hänger i LÄNGE.

Mådde väldigt illa i början i den äckliga smaken i munnen gjorde ju inte saken bättre.

Borstar jag tänderna är det bra i några minuter, som du säger.

• Anonym (blä)

Haha...vilket ju innebär att man ALLTID stinker,bara att man har smaklökar nu som känner av det. Usch,hemska tanke!!

Funderar på SB12 och skulle vilja veta om nån testat det...

• Åskan

Men har du frågat nån om det verkligen är så att du stinker pga din sunkiga smak i munnen? Jag har frågat o jag gör det inte.

Vet inte om sb12 tar bort den dåliga smaken för dig själv. (Inget kul att smaka illa för egen skull heller, är det ju, men jag försöker att stå ut eftersom jag vet att det gick över sist.)

• Anonym (blä)

Jag får andas på folk på jobbet imorn och fråga vad de tycker

Hoppas det försvinner mkt snart!!

• Anonym

Det smakade F_N ur munnen under några veckor i början av min graviditet. Jag blev tvungen att fråga min sambo om jag stank ur munnen. Jag andades på honom och han svarade att jag inte alls luktade illa.

Svar på tråden Gravid = dålig andedräkt?