• Pallas

    Ny häst på G!

    Efter en lång och tung vår på hästerifronten, med återlämnande av foderhäst, har jag äntligen hittat en ny häst!

    Det är ett sexårigt arabsto som är insutten och inte så mycket mer, vad jag har förstått. Jag hittade henne via en bekant som är vän med uppfödaren och det är livstidsfoder, eller något liknande. Det enda ägaren vill är att eventuellt kunna ta föl på henne någon gång i framtiden, eftersom hon är den sista i sin linje. Känns helt ok, jag avlar gärna lite själv dessutom.

    Dessutom har jag tagit ett jättekliv i min ridning, vilket känns helt fantastiskt. Jag har suttit fast i flera år och inte kommit någon vart, men i veckan har jag varit på kurs och det lossnade rejält. Så nu skall det bli regelbunden träning för den instruktören.

    Allting känns bara jätterolitg just nu, och jag ville bara dela med mig. Nu skall jag bara hitta en transportör som kan köra hit henne. Någon som vet en bra och prosvärd hästtransportör som kör södra Småland-Dalarna?

  • Svar på tråden Ny häst på G!
  • Pallas

    Nu har jag kollat en välrenommerad transportör. Han tog 2500 + moms och få dår jag hämta i Gävle. Känns överkomligt, men jag skall jämföra lite priser. En bekant skall hämta häst i Kalmar och får hästen hemkörd till gårdsplan. Det vore ju smidigast så jag skall se om det går att samordna.

  • NeA 84

    vad kul! hoppas allt går bra med transport å allt i framtiden. jag vet hur spännande sånt här är....lite avis nästan. hihi

    lycka till!


    Adam 02 Gabriel 05
  • 3barnsmor35

    Vad fin hon är!!!


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Pallas

    Mama: Tack! Ja hon är jättesöt! Det ska bli så roligt med en ny häst. Hon skall ridas in och skolas, det tycker jag är jätteroligt. Tänk att ha en fyrbent vän att gå på kantarellpromenad med igen!

  • amomentlikethis
    Pallas skrev 2008-07-07 21:29:20 följande:
    Nu har jag kollat en välrenommerad transportör. Han tog 2500 + moms och få dår jag hämta i Gävle. Känns överkomligt, men jag skall jämföra lite priser. En bekant skall hämta häst i Kalmar och får hästen hemkörd till gårdsplan. Det vore ju smidigast så jag skall se om det går att samordna.
    säkert billigt, men jag har fått billigare.

    betalade 2500 kr inkl. moms från halmstad upp till umeå för häst, sulky, moped och lite annat som fick plats i lastbilen.

    kommer tyvärr inte ihåg vad transportören heter men han körde mellan skåne-boden.

    grattis till nya hästen, ser jättefin ut!
Svar på tråden Ny häst på G!