Oh, jag har tänkt på den här tråden hela dagen och jag vill bara ge ett tips till som är helt baserat på vilka kläder stora gravidisar passar i. Det är inte helt oviktigt för humöret att man har kläder som sitter bra.
Köp trikå och klä dig tajt! Inte obekvämt men tajt. Kläderna ska suga till under magen och om rumpan. Jag är ganska stor och jag är glad att ha kunnat ha tajta kläder och burit dem med stil under graviditeten. Tänk på att kläder som har A-skärning tenderar att stå rakt ut och kan råka se ut som ett femtonmannatält. Jag är i vecka 36 och önskar att någon mer bevandrad hade varnat mig för just "tält" looken. I vecka 14 stod jag på Polarn och Pyret och provade deras mammajacka (XL) med tårarna flödande över kinderna. Jag såg ut som en cirkus: tältet inklusive kameler och en rödmosig cirkusdirektören. Det var ju dömt att misslyckas från början men hoppet överger inte människan.
Om man vill sy, vilket jag ville men mådde för illa för, så har t.ex Burda fina gravidmönster. Jag köpte mönster för byxor, blus, klänning och kjol för 99 kr. Enkla mönster. Blusen kan man göra "jacka" av genom att sy i Fleece tyg eller annat lite stadigare tyg.
Lycka till!